رمز ارز

شناسایی ریسک‌های جدی برای استیبل‌کوین اتنا! داستان سقوط ترا تکرار می‌شود؟

شناسایی ریسک‌های جدی برای استیبل‌کوین اتنا! داستان سقوط ترا تکرار می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، دارندگان استیبل‌کوین USDe اتنا باید صندوق ذخیره این پروژه را برای جلوگیری از خطرات مربوط به فاندینگ ریت منفی، به دقت زیر نظر بگیرند.

اتنا یک پروتکل دلار مصنوعی در شبکه اتریوم است که استیبل‌کوین USDe را صادر می‌کند. داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش بازار USDe در مدت زمانی کوتاهی به بیش از ۲٫۴ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با همتایان آن، بسیار قابل‌توجه است.

بر خلاف استیبل‌کوین‌های سنتی که با ذخایری از ارز فیات و دارایی‌های دیگر پشتیبانی می‌شوند، ارزش USDe با دارایی‌های رمزارزی مانند بیت‌کوین و اتریوم حفظ شده و ارزش دلاری آن با استفاده از استراتژی دلتا هجینگ (delta hedging) و پوزیشن‌های معاملاتی شورت در صرافی‌های متمرکز، ثابت باقی می‌ماند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

به گفته تیم کریپتوکوانت، این موضوع باعث می‌شود که استیبل‌کوین USDe با خطرات خاصی مواجه باشد، به‌ویژه ریسک‌هایی که در صورت فاندینگ منفی مطرح می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید، فاندینگ ریت برای حفظ تعادل بین قیمت قراردادهای آتی دائمی و قیمت دارایی پایه استفاده می‌شود. زمانی معامله‌گران بازار، موقعیت‌های شورت بیشتری را در مقایسه با موقعیت‌های لانگ باز کنند، فاندینگ ریت منفی خواهد بود.

به گفته تحلیلگران کریپتوکوانت، اگر ارزش بازار USDe زیر ۴ میلیارد دلار باشد، صندوق ذخیره ۳۲٫۷ میلیون دلاری فعلی اتنا برای پوشش فاندینگ ریت‌های بسیار منفی کافی است. اما با افزایش ارزش بازار USDe، پرداخت‌های مربوط به فاندینگ ریت هم بزرگ‌تر می‌شوند؛ زیرا موقعیت‌های شورت بزرگ‌تر می‌شوند.

بنابراین، اگر ارزش بازار استیبل‌کوین به ۵ یا ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد، ارزش صندوق ذخیره آن باید به ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یابد تا دوره‌هایی با فاندینگ‌ ریت‌های بسیار منفی را با خیال راحت مدیریت کند.

به همین دلیل، تحلیلگران کریپتوکوانت به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که صندوق ذخیره اتنا و ارزش بازار USDe را به دقت زیر نظر بگیرند تا از بحران‌هایی مانند سقوط استیبل‌کوین ترا جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا