رمز ارز

سرقت میلیون‌ها دلار از شبکه گرند بیس؛ قیمت توکن GB بیش از ۹۹ درصد ریخت!

سرقت میلیون‌ها دلار از شبکه گرند بیس؛ قیمت توکن GB بیش از ۹۹ درصد ریخت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک نقض امنیتی مربوط به توکن گرند بیس (GB) منجر به ضرر نزدیک به ۲ میلیون دلاری شد و جامعه ارزهای دیجیتال را دچار نگرانی کرد. در پی این رویداد، قیمت توکن GB بیش از ۹۹ درصد کاهش یافت.

پروتکل گرند بیس، یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌ها برای توکنیزه‌سازی دارایی‌های واقعی در بلاکچین لایه دو کوین‌بیس است. این پروتکل به تازگی شواهدی از تأثیر شدید یک نقص امنیتی مربوط به کلید خصوصی بر از دست رفتن وجوه کاربران در ۱۵ آوریل ارائه کرده است.

در همین راستا، یکی از از مدیران گرند بیس در کانال رسمی تلگرام این پروتکل به کاربران توصیه کرد که از هرگونه تعامل با قراردادهای هک‌شده خودداری کنند. وی از اشکال به وجود آمده عذرخواهی کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این حادثه امنیتی ابتدا توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) گزارش شد. در گزارش این شرکت آمده است که وجوه از دست رفته ابتدا به اتریوم تبدیل شده و سپس به یک آدرس ناشناس منتقل شده‌اند.

پس از مشخص شدن این مشکل، سخنگوی گرند بیس اعلام کرد که تیم این پروتکل در حال تلاش شبانه‌روزی برای به حداقل رساندن ضرر کاربران است. ارزش توکن GB پس از این حادثه به سرعت کاهش یافت.grand-base-token-gb-price-plummets-99-after-2m-hack

این سقوط نه تنها موجب ضرر سرمایه‌گذاران شد، بلکه ویژگی‌های امنیتی برخی از پروتکل‌های بلاکچینی جدید را نیز زیر سوال برد. در حال حاضر، بحث‌ها در جامعه گرند بیس حول پیامدهای این حادثه بر فعالیت‌های آتی و دوام طولانی‌مدت توکن GB متمرکز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا