عمومی

مدل ۲۰۲۴ سرفیس پرو احتمالاً پردازنده ایکس الیت نخواهد داشت

مدل ۲۰۲۴ سرفیس پرو احتمالاً پردازنده ایکس الیت نخواهد داشت

شایعات مختلفی درباره‌ی مدل ۲۰۲۴ سرفیس پرو ۱۰ به استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت در این دستگاه اشاره می‌کردند؛ شایعاتی که ظاهراً درست نبوده‌اند.

بر‌اساس نتایج منتشر‌شده از آزماون Geekbench ML، سرفیس پرو ۱۰ به‌جای اسنپدراگون ایکس الیت با پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس و رم ۱۶ گیگابایت عرضه خواهد شد.

نمایی از جدول نتایج تست Geekbench ML روی سرفیس پرو ۱۰

Geekbench

نتایج این آزمون، امتیاز ۲٬۴۱۰ را برای بخش DirectML تبلت مایکروسافت در پیکربندی ۱۶ گیگابایت رم ثبت کرده‌اند. DirectML نوعی فناوری اختصاصی مایکروسافت است که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و با هدف ارتقای وضوح تصاویر، استفاده می‌شود.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس پلاس در واحد سی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ (شامل ۶ هسته با عملکرد بالا و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف) دارد. هنوز کوالکام این پردازنده را رسماً معرفی نکرده است و احتمالاً جزو پردازنده‌های میان‌رده سری اسنپدراگون خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط

برخی شایعات حاکی است که سرفیس پرو ۱۰ از نمایشگر OLED با کنتراست چشمگیر و رنگ مشکی با عمق بیشتر در مقایسه‌با نمایشگرهای LCD نسل قبل استفاده می‌کند. مایکروسافت تبلت جدید خود را با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه خواهد کرد.

طراحی نسخه‌ی اسنپدراگون سرفیس پرو ۱۰ احتمالاً مشابه نسخه‌ی تجاری سرفیس پرو ۱۰ است که در ۲۱ مارس ۲۰۲۴ (۲ فروردین ۱۴۰۳) معرفی شد. هنوز اطلاعاتی از قیمت تبلت جدید مایکروسافت در دسترس نیست و باید تا زمان عرضه‌ی این محصول به‌همراه لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپ‌ تاپ ۶ در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) منتظر بمانیم.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا