رمز ارز

سال نوی چین و تأثیر آن بر قیمت بیت کوین؛ آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال نوی چینی نزدیک است. این تعطیلات اغلب تأثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال دارد.

به گزارش سایت کوین گپ، سال نوی چینی هر سال در روزهای متفاوتی جشن گرفته می‌شود؛ زیرا بر اساس تقویم قمری است. امسال، سال نوی چینی در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شده و در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. در این مدت، بسیاری از خدمات فرابورس (OTC) چین بسته خواهند شد که می‌تواند منجر به نوسانات زیادی در بازار کریپتو شود.

بر اساس داده‌های تاریخی، قیمت بیت کوین در هفته‌های منتهی به سال نوی چینی به شدت در نوسان و اغلب قرمز بوده است. برای مثال، در سال ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین به طور پیوسته از ۳،۴۹۱ دلار درست قبل از سال نوی چینی به ۳،۳۹۷ دلار در طول تعطیلات کاهش یافت. در سال ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین قبل از سال نوی چینی به زیر مقاومت ۸٫۳ هزار دلاری کاهش یافت. اگرچه قیمت این رمزارز در اولین روز تعطیلات به ۸٫۵ هزار دلار بازگشت، اما تاریخ دوباره تکرار شد و در همان روز، قیمت بیت کوین دوباره به کمتر از ۸٫۳ هزار دلار برگشت.

در سال ۲۰۲۱، به نظر می‌رسید که این الگو با افزایش تدریجی قیمت از ۳۲ هزار دلار به ۳۹ هزار دلار در هفته اول فوریه و یک رالی عظیم ۲ روزه تا ۴۸ هزار دلار در چند روز منتهی به جشن سال نوی چینی، تغییر کرده است. با این حال، در طول تعطیلات، قیمت‌ها دوباره کاهش یافت و به ۴۶٫۲ هزار دلار رسید. در سال ۲۰۲۲ نیز، قیمت بیت کوین دقیقاً قبل از تعطیلات به زیر سطح ۳۷ هزار دلار رسید. با این حال، قیمت این رمزارز در اواسط تعطیلات به شدت افزایش یافت و به بالای ۳۹ هزار دلار صعود کرد.

تأثیر سال نو چینی بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

با نگاهی به عملکرد اخیر بیت کوین، کارشناسان معتقدند که شاید امسال، تاریخ تکرار نشود. به عقیده آنها، امسال چند عامل مهم دیگر وجود دارد که بسیار بیشتر از جشن سال نوی چینی، قیمت بیت کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید که قیمت بیت کوین امسال در آستانه سال نوی چینی چگونه تغییر می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا