رمز ارز

آیا غول رمزارزی جهان از خطر ورشکستگی نجات پیدا می‌کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جاستین سان، بنیانگذار ترون و یکی از کارآفرینان شناخته‌شده صنعت کریپتو، در اظهارات جدید خود گفته که حاضر است تا ‍۱ میلیارد دلار از سرمایه خود را برای خرید بخشی از دارایی‌های گروه ارز دیجیتال (DCG) – شرکت مادر وام‌دهنده رمزارزی جنسیس (Genesis) – اختصاص دهد. البته سان مشخص نکرده که قصد خرید کدام دارایی‌ها را دارد.
همان‌طور که در اخبار قبلی هم گزارش شد، جنسیس در ماه نوامبر برداشت مشتریان را متوقف کرد و گفت که در تلاش برای جلوگیری از تشکیل پرونده ورشکستگی است. به گفته منابع آگاه، این شرکت بیش از ۳ میلیارد دلار به طلبکاران خود بدهکار است.
گروه ارز دیجیتال، مالک جنسیس، همچنین شرکت مادر چندین شرکت رمزارزی برجسته دیگر، از جمله مدیر دارایی‌های رمزارزی گری‌اسکیل (Grayscale) است. روز پنجشنبه، فایننشال تایمز گزارش کرد که این گروه به دنبال فروش بخش‌هایی از پرتفوی خود، به منظور پرداخت بدهی‌های جنسیس است.
البته لازم به ذکر است که افراد مطرح دنیای رمزارزها در گذشته نیز به طور علنی علاقه خود را به خرید سایر شرکت‎ها یا دارایی‎های آنها در زمان بحران‌های مالی ابراز کرده‌اند، اما چنین معاملاتی لزوما محقق نمی‌شوند. برای مثال، زمانی که صرافی FTX در ماه نوامبر با هجوم برداشت‌های سرمایه‌گذاران مواجه شد، بایننس گفت که یک قرارداد غیر الزام‌آور برای خرید واحد غیرآمریکایی FTX امضا کرده است. با این حال، بایننس یک روز بعد گفت که پس از انجام بررسی‌های لازم، این طرح را کنار گذاشته است. همچنین، زمانی که FTX به دنبال بودجه اضطراری بود، سان گفته بود که آماده کمک است، ولی هیچ کمکی صورت نگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا