رمز ارز

سالی سخت‌تر از سال ۲۰۲۲ در انتظار بازارهای مالی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت:

سال 2023 سالی سخت‌تر نسبت به سال 2022 برای بازارها و اقتصاد جهانی خواهد بود.

جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CBS گفت:

برای بیشتر اقتصاد جهان، امسال سال سختی خواهد بود. بسیار سخت‌تر از سالی که پشت سر گذاشتیم. اما دلیل آن چیست؟ زیرا سه اقتصاد بزرگ دنیا، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و چین به طور همزمان در حال افت هستند.

وی افزود:

حتی کشورهایی که در وضعیت رکود اقتصادی نیستند نیز برای صدها میلیون نفر شهروندان خود، این رکود اقتصادی را احساس خواهند کرد.

در بین تمام کشورها، اقتصاد ایالات متحده «مقاوم‌ترین» است؛ زیرا بازار کار آن قوی است و می‌تواند از رکود جلوگیری کند. با این وجود، برای کنترل و کاهش تورم، نرخ‌های بهره باید در زمان طولانی‌تری بالاتر بمانند.
کریستالینا جورجیِوا در ادامه سخنانش به وضعیت چین پرداخت و خاطرنشان کرد که اقتصاد چین در سال 2022 برای اولین بار در 40 سال گذشته، همسان با میانگین رشد جهانی و حتی کمتر از آن رشد داشته است که دلیل آن را می‌توان به سیاست «چین بدون کووید» نسبت داد که باعث اعتراضات بسیاری در این کشور شد.
او همچنین گفت که نیمی از اتحادیه اروپا در سال 2023 دچار رکود خواهد شد؛ زیرا جنگ اوکراین، قیمت انرژی و مواد غذایی را افزایش داده است.
بنابراین، وی پیش‌بینی می‌کند که وضعیت بازارهای نوظهور (مانند ارزهای دیجیتال) هم وخیم‌تر خواهد شد؛ زیرا تأثیرپذیری آن از عواملی مثل نرخ بهره بالا و افزایش ارزش دلار بسیار زیاد است. کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هم که به این بازارها وابسته هستند، ممکن است در معرض ویرانی قرار بگیرند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

بیزینس اینسایدر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا