رمز ارز

رکوردشکنی نهنگ‌های بیت‌کوین همزمان با ریزش بازار! قیمت کی دوباره صعودی می‌شود؟

رکوردشکنی نهنگ‌های بیت‌کوین همزمان با ریزش بازار! قیمت کی دوباره صعودی می‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نهنگ‌های بیت کوین از نزول اخیر قیمت این دارایی طی چند هفته گذشته نهایت بهره برده و به انباشت این رمزارز در قیمت‌های پایین پرداخته‌اند. در پی این امر، مجموع دارایی کیف‌پول‌های حاوی حد‌اقل ۱۰ هزار بیت کوین، طی شش هفته گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. این آدرس‌های بزرگ که عمدتاً متعلق به ارائه‌دهندگان نقدینگی صرافی هستند، طی دوره نزول قیمت، ۲۱۲۴۵۰ بیت کوین خریداری کرده‌اند.
در همین حال، کیف‌پول‌های حاوی حد‌اقل ۱۰ بیت کوین نیز در مجموع ۱۶.۱۷ میلیون بیت‌کوین جمع‌آوری کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از حجم فروش ماینرها توسط این گروه‌ها جذب شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در این میان، داده‌های آن‌چین نیز نشان می‌دهند که دست‌های الماسی بیت‌کوین از بیش از پنج سال پیش تاکنون و علی‌رغم آخرین سقوط، همچنان به آینده این ارز دیجیتال اعتماد دارند. پلتفرم تحلیلی اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock) اطلاعات جدیدی را در مورد موجودی کل بیت کوین دارندگانی که برای بیش از ۵ سال، کوین‌های خود را نگه داشته‌اند، منتشر کرده است.
رکوردشکنی نهنگ‌های بیت‌کوین همزمان با ریزش بازار! قیمت کی دوباره صعودی می‌شود؟همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، موجودی این دارندگان بلند‌مدت، در اوایل سال کاهش یافته بود که نشان می‌دهد برخی از این سرمایه‌گذاران تصمیم به جابجایی کوین‌های خود (احتمالاً برای فروش) گرفته‌اند. این اتفاق، رویدادی نادر محسوب می‌شود؛ زیرا دارندگان بلندمدت معمولا در رویدادهای فروش شرکت نمی‌کنند. در ادامه با کاهش قیمت بیت کوین، نمودار به صعود خود ادامه داده که از کاهش تمایل فروش این دارندگان حکایت دارد. این بخش از دارندگان، در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از موجودی را در اختیار دارند. این بدان معنا است که یک سوم کل موجودی BTC در پنج سال گذشته جابه‌جا نشده است.
قیمت بیت کوین پس از مواجهه با فشار فروش سنگین در روز پنج‌شنبه و جمعه، بار دیگر بهبود یافته است. در زمان نگارش این خبر، قیمت BTC طی ۲۴ ساعت گذشته با رشدی ۴.۵ درصدی ۵۶۶۱۶ دلار رسیده است. یکی از دلایل این رشد، افزایش ورود سرمایه‌ به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در روز جمعه بوده است. طی روز گذشته، مجموعا ۱۴۳ میلیون دلار سرمایه به این صندوق‌ها سرازیر شد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران سازمانی نیز فرصت کاهش قیمت را از دست نداده‌اند.
در ادامه باید دید که در نبرد گاوها و خرس‌ها، کدام‌‌یک پیروز خواهند شد. برای صعودی شدن روند قیمت بیت‌کوین، گاو‌ها باید آن را به بالای ۶۱ هزار دلار برسانند.

منبع

کوین‌گیپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا