عمومی

رم پرسرعت جدید سامسونگ هوش مصنوعی را وارد گوشی‌ها می‌کند

رم پرسرعت جدید سامسونگ هوش مصنوعی را وارد گوشی‌ها می‌کند

سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه در دنیا، سریع‌ترین رم LPDDR5X خود را رونمایی کرد. این تراشه به سرعت انتقال حداکثر ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد که از سرعت ۶٫۴ گیگابیت‌برثانیه‌ای نسخه‌ی ۲۰۲۱ و همچنین سرعت ۸٫۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای نسخه‌ی ۲۰۲۲ بیشتر است.

براساس بیانیه‌ی رسمی، رم جدید LPDDR5X سامسونگ را می‌توان در لپ‌تاپ‌، گوشی‌ و تبلت‌ استفاده کرد. این محصول با بهره‌گیری از لیتوگرافی کلاس ۱۲ نانومتری ساخته شده است.

سامسونگ ادعا می‌کند که تراشه‌ی جدیدش فشرده‌ترین تراشه در بخش LPDDR است و می‌توان از آن در دستگاه‌های نازک‌تر استفاده کرد. رم جدید سامسونگ ۲۵ درصد عملکرد سریع‌تر و ۳۰ درصد ظرفیت بالاتر ارائه می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید که تراشه‌ی جدید برای پردازش بهتر هوش مصنوعی بهینه شده است. با افزایش پردازش بومی هوش مصنوعی روی دستگاه در کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، چنین دستگاه‌هایی به رم پرسرعت و کم‌مصرف نیاز دارند.

ظرفیت تک‌بسته‌ای تراشه‌ی جدید به ۳۲ گیگابایت افزایش پیدا کرده است که آن را به یک راهکار بهینه برای هوش مصنوعی روی دستگاه تبدیل می‌کند. سامسونگ هزینه‌ی تولید و قیمت رم جدید و تأثیر آن بر قیمت گوشی را اعلام نکرده است.

معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصول در تیم رم سامسونگ گفت: «با افزایش تقاضا برای رم‌های کم‌مصرف و با کارایی بالا، انتظار می‌رود رم‌های LPDDR افزون‌بر موبایل در دستگاه‌های دیگری با عملکرد و قابلیت‌های بالاتر مانند کامپیوترهای شخصی، شتاب‌دهنده‌ها، سرورها و خودرو به شکل گسترده‌تری استفاده شوند.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا