رمز ارز

رقابت بازار NFT بیت کوین با اتریوم؛ آیا بیت کوین می‌تواند به اتریوم برسد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

واحد تحقیقاتی Galaxy Digital اعلام کرده است که در یک سناریوی « base case»، بازار رو به رشد توکن غیرقابل تعویض بیت کوین (NFT) تا مارس 2025 به ارزش بازار 4.5 میلیارد دلاری خواهد رسید.
از زمانی که پروتکل Ordinals در اواخر ژانویه راه‌اندازی شد، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بیت کوین NFT یا Ordinals کاربران را قادر می‌سازد تا داده‌هایی مانند تصاویر، فایل‌های PDF، ویدئو و صدا را روی ساتوشی‌های فردی یا مجموعه‌هایی که هر کدام نشان‌دهنده 0.00000001 بیت کوین هستند، ثبت کنند.
در گزارش جدیدی که در سوم ماه مارس منتشر شد، محققان Galaxy رشد بالقوه NFT بیت کوین را تجزیه و تحلیل کردند و برآوردهایی را «به طور محافظه‌کارانه بر اساس اندازه فعلی بازار NFT اتریوم» و نرخ رشد آن در چند سال گذشته انجام دادند.
این گزارش بر پایه پیش‌بینی‌های مختلفی، ارزش بازار را بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت ارائه می‌کند که شامل سناریوهای خرسی، base case و سناریوهای گاوی است.
این گزارش بیان می‌کند که اگر‌NFTهای بیت‌کوین بتوانند به فرهنگ اصلی NFT مانند PFP [تصاویر نمایه]، میم‌ها و پروژه‌های سودمند گسترش یابند، ارزش این بازار باید به ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
در یک سناریوی نزولی،NFT های بیت کوین وارد بازار اصلی NFT نمی‌شوند و سهم بازار را از اتریوم دور نمی‌کنند. در این حالت، گلکسی تخمین زد که‌NFT های بیت کوین همچنان می‌توانند بر اساس سطح فعلی علاقه و زیرساخت‌های پشتیبانی به ارزش بازار 1.5 میلیارد دلاری برسند.
در سناریوی صعودی، محققان Galaxy تخمین می‌زنند که اگر بازار NFT بیت‌کوین بتواند رقابتی قوی برای NFTهای اتریوم ایجاد کند و در عین حال موارد استفاده منحصربه‌فردی را نیز ارائه دهد، می‌تواند به حدود 10 میلیارد دلار برسد.
در زمان انتشار این خبر، بیش از 250000 Ordinal به بازار آمده‌اند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا