رمز ارز

۴ دلیل برای تأخیر در صعود آلت‌کوین‌ها؛ آلت‌سیزن ۲۰۲۴ چه زمانی شروع می‌شود؟

۴ دلیل برای تأخیر در صعود آلت‌کوین‌ها؛ آلت‌سیزن ۲۰۲۴ چه زمانی شروع می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در بازار همیشه در حال تحول کریپتو، با وجود اینکه بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو است، اما سایر رمزارزها (آلت‌کوین‌ها) نیز فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای نوآوری و کسب سود ارائه می‌دهند.

با این وجود، رالی افزایشی آلت‌کوین‌ها یا به عبارتی، آلت‌سیزن به تأخیر افتاده و به نظر می‌رسد ۴ عامل اصلی، در این موضوع نقش مهمی داشته‌اند.

۱. تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه: عملکرد آلت‌کوین‌ها می‌تواند تحت تأثیر عوامل خارجی مختلف قرار بگیرد. یکی از عوامل غالب، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است، به ویژه، درگیری اخیر ایران و اسرائیل که کل بازار کریپتو، از جمله آلت‌کوین‌ها را تحت تأثیر قرار داد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

سرمایه‌گذاران با انتقال دارایی‌های خود به پناهگاه‌های امن، به چنین رویدادهایی پاسخ می‌دهند. از این رو، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، مانند آلت‌کوین‌ها کاهش می‌یابد.

۲. افزایش تسلط بیت کوین: در روزهای اخیر، تسلط بیت‌کوین بر بازار به بیش از ۵۳ درصد رسیده است. این موضوع باعث شده که کاربران نسبت به سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها محتاط‌تر شده و تمرکز خود را روی عملکرد بیت کوین متمرکز کنند.

۳. چرخه‌ها و زمان‌بندی بازار: بازار کریپتو به الگوهای تکرارشونده خود مشهور است. تجزیه و تحلیل روندهای تاریخی آلت‌کوین‌ها نشان می‌دهد که چرخه‌های بازار ممکن است طولانی‌تر شده و به طور بالقوه باعث تأخیر در رشد قیمت‌ها در مقایسه با دوره‌های قبلی شود.

به گفته تحلیلگران، رالی آلت‌کوین‌ها در چرخه فعلی، ممکن است تا زمانی که قیمت بیت‌کوین تثبیت شود، به تعویق بیفتد.

۴. دستکاری بازار توسط نهنگ‌ها: نهنگ‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر تغییرات قیمت‌ها دارند. این سرمایه‌گذاران بزرگ اخیرا از طریق افزایش فشار فروش خود، باعث افت قیمت‌ها و ایجاد حس عدم اطمینان در بازار شده‌اند.

به عنوان مثال، یک کیف پول ناشناخته در ۸ آوریل، حدود ۲۵ میلیون ریپل (XRP) را به صرافی بیت‌استمپ منتقل کرد که کاهش اخیر قیمت XRP به آن نسبت داده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا