بازی

دیرینه‌شناسان: بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 حرفه ما را به شیوه نادرستی نشان می‌دهند

دیرینه‌شناسان: بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 حرفه ما را به شیوه نادرستی نشان می‌دهند

مقاله جدیدی که توسط تیمی از محققان دانشگاه بیرمنگام بریتانیا منتشر شده است، می‌گوید که بازی های ویدیویی «اطلاعات زیان بار یا غیر اخلاقی در مورد دیرینه‌شناسی» ارائه می‌کنند.

در این مقاله طولانی، ابتدا اشاره شده که موضوعات دیرینه‌شناسی بیش از پیش در بازی‌های ویدیویی شایع و رایج هستند. دکتر «توماس کلمنتز» یکی از نویسندگان این مقاله نوشت که در حال حاضر «بیش از ۲۷۰ بازی با موضوع جهان پیشین» در استیم و بسیاری از پلتفرم‌های دیگر وجود دارد. از جمله بازی‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده، می‌توان به Red Dead Redemption 2، No Man’s Sky و Ark: Survival Evolved اشاره کرد.

در بسیاری از بازی‌ها فسیل‌ها به عنوان اقلام کلکسیونی استفاده می‌شود یا شخصیت‌ها و لباس‌هایی بر اساس دایناسورها وجود دارد. گاهی اوقات دایناسورها به عنوان موجوداتی ترسناک و تشنه به خون به تصویر کشیده شده‌اند که فقط برای کشتن بازیکنان وجود دارد، در حالی که بازی‌های دیگر آن‌ها را بیشتر به عنوان حیواناتی اهلی نشان می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:تیم lastech: ناراحت‌کننده‌ترین مرگی که تو بازی‌ها دیدیم[ !!]
تیم lastech: ناراحت‌کننده‌ترین مرگی که تو بازی‌ها دیدیم

حتی در برخی عناوین مانند Jurassic World Evolution 2 بازیکنان می‌توانند بازیکنان می‌توانند دنیای بازی را با دایناسورها مدیریت کنند.

محققان اعتقاد دارند که متاسفانه در این بازی‌ها چیزهای زیادی اشتباه برداشت می‌شود و این مشکل بیشتر روی بازیکنان جوان‌تر تاثیرگذار خواهد بود که اولین نگاه خود به دیرینه‌شناسی را از طریق بازی‌های ویدیویی تجربه می‌کنند.

به عنوان مثال در این مقاله اشاره شده که کارهای میدانی برای پیدا کردن استخوان‌ها یا فسیل‌ها بسیار ساده طراحی شده‌اند، در حالی که حفاری فسیل‌ها یک فرآیند پرزحمت و دشوار است که می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد.

همچنین به بازی The Sims 4 نیز اشاره شده که در آن بازیکنان می‌توانند فسیل‌هایی را جمع‌آوری کنند، اما مواردی مانند پستان‌های مومیایی شده گاو و «سبیل‌های کاملا حفظ‌شده» به یک اندازه با پنجه‌های رپتور یا تریلوبیت‌ها (نوعی بندپا منقرض شده) طبقه‌بندی شده‌اند.

در ادامه این مقاله اشاره شده که بازی‌های کلیشه‌های مضری را به تصویر می‌کشند، مانند حضور دایناسورها به عنوان ماشین‌های کشتار یا این موضوع که تمام دیرینه‌شناسان پیرمردهایی سفید‌پوست هستند!

کلمنتز مقاله ذکر شده را با امید به افزایش آگاهی در مورد این مسائل به پایان رسانده تا بازی‌های آینده رویکردی دقیق‌تر برای نمایش دیرینه‌شناسی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:ما از ویدیوگیم چی یاد می‌گیریم؟وقتی ویدیوگیم تبدیل به معلم میشه
ما از ویدیوگیم چی یاد می‌گیریم؟


سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا