تکنولوژی

یادداشت مدیرعامل مایکروسافت به کارمندان؛ اولویت‌دادن به امنیت

یادداشت مدیرعامل مایکروسافت به کارمندان؛ اولویت‌دادن به امنیت

مایکروسافت پس از حملات سایبری که در سال‌های اخیر علیه آن شده بود، اکنون در حال اصلاح و بازنگری فرایندهای امنیتی خود است. «ساتیا نادلا»، مدیرعامل شرکت، در یادداشتی به کارمندان مایکرو‌سافت گفته است که اکنون امنیت «اولویت اصلی» آن‌ها محسوب می‌شود.

براساس یادداشت داخلی مایکروسافت که ورج آن را دریافت کرده است، نادلا به تمام کارکنان این موضوع را اعلام کرده که اکنون باید امنیت را بیش از هر چیز دیگری در اولویت‌های خود قرار دهند.

یادداشت ساتیا نادلا

یادداشت مدیرعامل مایکروسافت به کارمندان؛ اولویت‌دادن به امنیت

یادداشت مدیرعامل مایکروسافت به شرح زیر است:

«اگر با نوعی موازنه بین امنیت و اولویت‌های دیگر روبرو شدید، پاسخ شما کاملاً واضح است: امنیت را انتخاب کنید. در برخی موارد، این موضوع به معنای اولویت‌دادن به امنیت بر وظایف دیگری است که انجام می‌دهیم، مانند انتشار ویژگی‌های جدید یا ارائه پشتیبانی مداوم برای سیستم‌های قدیمی. این نکته [امنیت] کلید اصلی ارتقای کیفیت و قابلیت پلتفرم‌های ما است، به‌طوری که بتوانیم از دارایی‌های دیجیتال مشتریان خود محافظت کنیم و دنیای امن‌تری برای همه بسازیم.»

نادلا از کارمندان شرکت می‌خواهد که «با دقت فنی و عملیاتی» به چالش‌های مربوط به بازنگری فرایندهای امنیتی آن بپردازند و حتی به هر خط از کدها به‌عنوان فرصتی برای بهبود امنیت مایکروسافت نگاه کنند.

حملات هکرهای چینی و روس علیه مایکروسافت در سال‌های اخیر

یادداشت مدیرعامل مایکروسافت به کارمندان؛ اولویت‌دادن به امنیت

غول سازنده ویندوز در سال‌های اخیر با مشکلات امنیتی زیادی روبرو بوده است. هکرهای دولت چین در اوایل سال 2021 سرورهای Microsoft Exchange را با نقص‌های امنیتی روز صفر هدف قرار داده بودند و علاوه بر دسترسی به حساب‌های ایمیل، توانستند روی سرورهای کسب‌و‌کارها بدافزار نصب کنند.

سال گذشته نیز هکرهای چینی با نفوذ بر سرورهای ابری مایکرو‌سافت، توانستند ایمیل‌های متعلق به دولت آمریکا را سرقت کنند. اخیراً هکرهای دولتی روسیه معروف به Nobelium یا Midnight Blizzard از حساب ایمیل برخی از اعضای تیم رهبری ارشد مایکروسافت جاسوسی کرده بودند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا