تکنولوژی

کاربران Stack Overflow در اعتراض به قرارداد OpenAI، مطالب خود را حذف می‌کنند

کاربران Stack Overflow در اعتراض به قرارداد OpenAI، مطالب خود را حذف می‌کنند

OpenAI اخیراً قراردادی با Stack Overflow امضا کرده تا بتواند از محتوای این پلتفرم برای توسعه مدل هوش مصنوعی خود بهره ببرد. اکنون این معامله باعث ایجاد جنجال در میان کاربران Stack Overflow شده است و بسیاری از آن‌ها پست‌های خود را در این پلتفرم پاک کرده‌اند. این پلتفرم نیز ظاهراً حساب این کاربران را مسدود می‌کند.

براساس گزارشی تازه، درحالی که همکاری OpenAI و Stack Overflow مزایایی خواهد داشت، اما بسیاری از کاربران این پلتفرم نارضایتی خود را از این معامله ابراز کرده‌اند. تا همین اواخر نیز Stack Overflow موضعی منفی نسبت به هوش مصنوعی مولد داشت و پاسخ‌هایی را که با استفاده از ChatGPT نوشته می‌شدند، مسدود می‌کرد. همچنین در سال گذشته میلادی گزارش‌ها حاکی از آن بود که محبوبیت ChatGPT ترافیک Stack Overflow را به شدت کاهش داد؛ البته این شرکت بعداً این موضوع را رد کرد.

اعتراض کاربران درباره همکاری OpenAI و Stack Overflow

Stack Overflow یک سایت پرسش‌وپاسخ محبوب برای توسعه‌دهندگان است که به کاربران امکان می‌دهد سؤالات فنی مربوط به کدنویسی را در آن مطرح کنند. این سایت دارای جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان است که دانش و تخصص خود را برای کمک به دیگران در حل مشکلات برنامه‌نویسی به‌اشتراک می‌گذارند.

کاربران Stack Overflow در اعتراض به قرارداد OpenAI، مطالب خود را حذف می‌کنند

تحت همکاری این دو شرکت، OpenAI از API و محصولات Stack Overflow برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی بهره خواهد برد. در ازای آن، OpenAI قصد دارد برای جامعه Stack Overflow در ChatGPT قسمتی مخصوص فراهم کند، اما نحوه انجام این کار دقیقاً مشخص نیست. Stack Overflow همچنین از فناوری OpenAI در توسعه هوش مصنوعی OverflowAI خود استفاده خواهد کرد.

از زمان اعلام خبر این همکاری، برخی از کاربران در اعتراض به این خبر، به تغییر یا حذف پست‌های خود در Stack Overflow اقدام کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که چنین قراردادی با OpenAI، باعث به‌سرقت‌رفتن محتوای آن‌ها می‌شود. همچنین به‌نظر می‌رسد این پلتفرم حساب کاربرانی را که به عنوان اعتراض پست‌های با رأی مثبت بالا و تأییدشده خود را پاک می‌کنند، برای چند روز مسدود می‌کند.

درحالی که Stack Overflow مالک پست‌های کاربران است، اما این سایت از مجوز Creative Commons 4.0 استفاده می‌کند که به موجب آن هنگام نقل‌قول از مطالب آن باید منبع ذکر شود. اکنون باید دید که ChatGPT چگونه از مطالب این پلتفرم استفاده خواهد کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا