عمومی

خبر خوش برای تریدرها؛ هنگ‌کنگ ETF بیت‌کوین را به‌زودی تأیید می‌کند

خبر خوش برای تریدرها؛ هنگ‌کنگ ETF بیت‌کوین را به‌زودی تأیید می‌کند

اولین صندوق‌های قابل‌معامله‌ در بورس بیت‌کوین (ETF) در هنگ‌کنگ احتمالاً قبل از پایان ماه جاری میلادی راه‌اندازی خواهند شد. ظاهراً قرار است تأییدیه‌های اولیه‌ی ETF بیت‌کوین، هفته‌ی آینده اعلام شود. این اتفاق هنگ‌کنگ را به اولین شهر آسیایی تبدیل می‌کند که ETF محبوب بیت‌کوین را ارائه می‌دهد.

براساس اعلام رویترز، مقام‌های رگولاتوری روند تأیید ETF در هنگ‌کنگ را سرعت بخشیده‌اند. هنگ‌کنگ که به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده در دوران همه‌گیری کرونا و وضعیت نامناسب اقتصادی چین و تنش‌های سیاسی میان این کشور با آمریکا، بخشی از موقعیت خود را به‌عنوان قطب مالی بین‌المللی از دست داده است، سعی می‌کند با اقداماتی جدید جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاری‌ افزایش دهد.

آدریان وانگ، مدیرعامل متافا، شرکت مدیریت ارز دیجیتال مستقر در هنگ‌کنگ، می‌گوید: «ETF هنگ‌کنگ اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های جهانی جدید به‌دنبال داشته باشد و باعث گسترش پذیرش رمزارزها شود.»

طبق داده‌های BitMEX Research، راه‌اندازی اولین صندوق‌های قابل‌معامله‌ی بیت‌کوین ایالات‌ متحده در اوایل سال ۲۰۲۴، حدود ۱۲ میلیارد دلار ورودی خالص را به این بخش جذب کرد. قیمت بیت‌کوین در سال جاری بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است و در ماه مارس (اسفند و فروردین)، به بیشترین حد تاریخی خود، یعنی ۷۳٬۸۰۳ دلار رسید.

حداقل چهار شرکت مدیریت دارایی در چین و هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین درخواست داده‌اند؛ ازجمله Bosera Asset Management و China Asset Management و Harvest Fund Management.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا