عمومی

ابرخودرو ۲۵ میلیاردی فراری رونمایی شد؛ تهاجمی، چشم‌نواز و پرقدرت

ابرخودرو ۲۵ میلیاردی فراری رونمایی شد؛ تهاجمی، چشم‌نواز و پرقدرت

فراری همواره به ترکیب سنت و فناوری‌های پیشرفته در خودروهایش علاقه‌ای ویژه نشان داده و این این رویکرد در خودرو 12Cilndri به اوج خودش رسیده است؛ جدیدترین خودرو فراری که جانشین ۸۱۲ سوپرفست می‌شود و همان‌طور که از نامش پیدا است موتور ۱۲ سیلندر منحصربه‌فرد فراری در دل آن غرش می‌کند.

نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۶٫۵ لیتری F-140 که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ در فراری انزو استفاده شد، ۸۱۹ اسب بخار قدرت در ۹٬۲۵۰ دوربردقیقه (RPM) و ۶۷۷ نیوتن‌متر گشتاور در ۷٬۲۵۰ دوربردقیقه تولید می‌کند. سیلندرها با زاویه‌ی ۶۵ درجه در این موتور قرار گرفته‌اند.

بازتاب نمای جانبی خودرو فراری 12Cilindri روی آینه از نمای بالا

Ferrari

ردلاین موتور، ۹٬۵۰۰ دوردردقیقه است و هیچ موتور کمکی برقی‌ای وجود ندارد. فراری موفق شده است که تمام استانداردهای آلایندگی مربوطه را بدون تکیه‌بر برقی‌سازی رعایت کند.

موتور خودرو 12Cilndri تقریباً شبیه موتور خودرو ۸۱۲ کامپتیزیونه است که با میله‌های اتصال تیتانیومی کامل‌تر شده. قابلیتی منحصربه‌فرد به‌نام Aspirated Torque Shaping از سیستم‌های الکترونیکی خودرو برای اصلاح منحنی گشتاور در دنده‌های سه و چهار استفاده می‌کند.

نیروی عظیم 12Cilndri توسط گیربکس هشت سرعته‌ی دوکلاچه‌ی نصب‌شده در عقب به چرخ‌ها منتقل می‌شود. فراری می‌گوید این گیربکس تعویض دنده را ۳۰ درصد سریع‌تر از گیربکس ۸۱۲ انجام می‌دهد.

نمای عقب خودرو فراری 12Cilindri از زاویه‌ی بالا
نمای جلو خودرو فراری 12Cilindri رنگ قرمز

لاستیک‌های ۲۱ اینچی با فاق بلندتر به‌طور موثر ضریب دنده را پنج درصد کوتاه و به شتاب بهتر کمک می‌کنند. فراری شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت خودرو جدیدش را ۲٫۹ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت را کمتر از ۷٫۹ ثانیه اعلام کرده است.

12Cilndri ابعاد بزرگ‌تری از ۸۱۲ سوپرفست دارد اما فاصله‌ی بین محوری آن ۲۵ میلی‌متر کوتاه‌تر است. طراحی کلی خودرو شباهت‌هایی به دو خودرو دیتونا و روما دارد. پنل مشکی جلو کاپوت و بین چراغ‌ها مشابه نمونه‌ی به‌کار رفته در مدل‌های اولیه‌ی 365GTB/4 Daytona است.

در داخل خودرو، شاهد فرمان سنتی فراری هستیم که با دکمه‌های کنترلی مختلف همراه شده است. نمایشگر مرکزی و حالت صندلی‌ها شباهت‌هایی به کراس‌اوور Purosangue دارند.

12Cilindri از جدیدترین سیستم‌ کنترل شاسی پیشرفته‌ی فراری، از جمله نسخه‌ی هشتم کنترل لغزش جانبی بهره می‌برد که برای تخمین سریع‌تر سطح چسبندگی تایرها طراحی شده است.

سیستم فرمان چهارچرخ مستقل هوشمندانه‌ای وجود دارد که می‌تواند تایرهای عقب را در جهت مخالف یکدیگر هدایت کند. خریداران می‌توانند لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت S5 یا گودیر ایگل F1 سوپراسپرت را برای خودرو سفارش دهند.

فراری قیمت خودرو جدید 12Cilindri را ۴۲۳ هزار دلار برای مدل کوپه و ۴۶۶ هزار دلار برای مدل کانورتیبل (روباز) اعلام کرده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا