بازی

جان کارمک رسما از شرکت متا جدا شد

جان کارمک رسما از شرکت متا جدا شد

جان کارمک، خالق و برنامه‌نویس سری Doom و Quake، پس از تقریبا یک دهه فعالیت از شرکت متا جدا خواهد شد و این جدایی به معنای «پایان یک دهه فعالیت او در واقعیت مجازی» خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:۱۰ مینی‌گیم پنهان در بازی‌ها که از وجودشان خبر ندارید!هیس! بین خودمون بمونه…
۱۰ مینی‌گیم پنهان در بازی‌ها که از وجودشان خبر ندارید!

جان کارمک که تاکنون به عنوان مدیر ارشد فناوری پروژه‌های واقعیت مجازی متا فعالیت می‌کرد، ظاهرا با کلافگی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کرده است. او در بیانیه خداحافظی خود انتقادات زیادی از روند کار این شرکت داشت، از این که او هیچگاه احساس نمی‌کرد که تاثیرگذاری کافی را در مسیر این کمپانی دارد و به قول خودش، این سازمان «با تنها نیمی از راندمان دلخواه او» فعالیت می‌کند. این بیانیه که شب گذشته توسط رسانه‌ها فاش شد، اکنون توسط خود کارمک در صفحه فیسبوک او منتشر شده است.

ما تعدادی باورنکردنی از افراد و منابع را در اختیار داریم، اما دائما زحماتمان را خراب می‌کنیم و هدر می‌دهیم. به هیچ شکلی نمی‌توان این مشکل را پنهان کرد: به نظرم سازمان ما با تنها نیمی از راندمان دلخواه من فعالیت می‌کند. شاید برخی با تمسخر بگویند که ما اتفاقا خیلی هم خوب کار می‌کنیم، اما بقیه با خنده خواهند گفت که «نصف؟ ها! من فقط یک چهارم راندمان لازم را دارم!»

این مدت برایم سخت بوده است. من صدایی در بالاترین سطح [این شرکت] دارم و قاعدتا باید بتوانم چیزهایی را تغییر دهم، اما ظاهرا به اندازه کافی قانع‌کننده نیستم.

بخش قابل توجهی از چیزهایی که درباره‌شان شکایت می‌کنم بعد از گذشت یکی دو سال و جمع‌آوری مدارک برطرف می‌شوند، اما هیچگاه نتوانستم مشکلات احمقانه را قبل از اینکه باعث ضرر شوند از بین ببرم، یا اینکه مسیری را تعیین کنم که حداقل یک تیم واقعا به آن پایبند باشد. البته معتقدم که تاثیرگذاری من تا حدودی مثبت بوده است، اما هیچوقت یک عامل تاثیرگذار اصلی نبودم.

جان کارمک

کسانی که توییت‌ها و صحبت‌های اخیر کارمک را دنبال کرده باشند، می‌دانند که او مدت زیادیست که از مسیر جدید فیسبوک/متا ناراضی است و با مارک زاکربرگ اختلافات زیادی دارد. او اخیرا از هدست‌هایی همچون Quest 2 و Quest Pro انتقاد کرده بود و از تجربه کاربری آن‌ها رضایت نداشت.

در هر صورت کارمک اکنون روی استارتاپ هوش مصنوعی خود با نام Keen Technologies کار خواهد کرد. او در انتهای بیانیه خود ذکر می‌کند: «شکایت بس است. من از این دعوا بیزارم و یک استارتاپ دارم که باید مدیریت کنم، اما پیروزی در این جنگ همچنان ممکن است.»


تحلیل مراسم گیم اواردز 2022 و انتخاب بهترین بازی های سال

تماشای ویدیو از یوتوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا