عمومی

مدیر مالی اپل: به رشد ما در عربستان و ترکیه توجه کنید، نه افت درآمد در چین

مدیر مالی اپل: به رشد ما در عربستان و ترکیه توجه کنید، نه افت درآمد در چین

اپل گزارش عملکرد خود در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴ را منتشر کرد؛ لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کاهش هشت درصدی درآمد در چین را به چالش کشید و اشاره کرد که فروش در سایر بازارهای نوظهور در حال رشد است.

ماستری می‌گوید: «زمانی که ما کشورهایی مانند هند، عربستان، مکزیک، ترکیه، برزیل و اندونزی را بررسی می‌کنیم، اعداد در حال افزایش هستند و ما بسیار خوشحالیم؛ چراکه که سهم بازار ما در آن‌ کشورها [درحال‌حاضر] پایین است.»

درآمد اپل از بازار چین در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴ به ۱۶٫۳۷ میلیارد دلار رسید. ماستری می‌گوید تعداد کاربران در بازارهای نوظهور در حال رشد است؛ اما بر اساس داده‌های موجود، فروش اپل در این بازارها آن‌طور که مدیران شرکت ادعا می‌کنند رشد چشمگیری نداشته است.

اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴ توانست ۹۰٫۸ میلیارد دلار درآمد و ۲۳٫۶ میلیارد دلار سود خالص کسب کند. این شرکت در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته درآمد و سود به‌ترتیب ۹۴٫۸ میلیارد دلار و ۲۴٫۱ میلیارد دلار کسب کرده بود.

فروش خالص اپل در قاره‌ی آمریکا که شامل کشورهایی مانند برزیل و مکزیک می‌شود، نسبت‌به سال قبل، از ۳۷٫۸ میلیارد دلار به ۳۷٫۳ میلیارد دلار کاهش یافت. فروش در حوزه‌ی آسیا و اقیانوسیه که شامل بازارهای نوظهور مانند هند و ویتنام می‌شود، با کاهش ۱۷ درصدی از ۸٫۱ میلیارد دلار در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۳ به ۶٫۷ میلیارد دلار در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴ رسید.

چین سومین بازار بزرگ اپل است و به میدان رقابت عظیمی با شرکت‌های چینی مانند اوپو و شیائومی تبدیل شده. از سوی دیگر فروش گوشی هواوی تقریباً ۷۰ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته در حالی که فروش گوشی آیفون ۱۹ درصد افت داشته است.

اپل در گزارش مالی خود اشاره می‌کند که فروش جهانی آیفون به‌طور کلی ۱۰ درصد افت داشته است. بالا بودن قیمت گوشی و استقبال دیرهنگام از هوش مصنوعی از دلایل افت فروش آیفون برشمرده می‌شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا