رمز ارز

توکن‌های NFT این بار به کمک ناشران کتاب آمدند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناشر کتاب‌های درسی پیرسون (Pearson) از برنامه‌های خود برای استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای پیگیری فروش کتاب‌های درسی دیجیتال و به طور مؤثر «کاهش بازار ثانویه» خبر داد.
به گزارش بلومبرگ، اندی برد، مدیرعامل پیرسون می‌خواهد NFT‌هایی را به کتاب‌های درسی دیجیتال خود اختصاص دهد تا فروش بهتری را تجربه کرده و درآمدی را که قبلاً در بازار دست دوم از دست می‌داد، به دست آورد. برد امیدوار است که این شرکت بتواند از این فناوری برای کسب پورسانت در فروش دست دوم کتاب‌های درسی خود استفاده کند؛ چون این کار معمولاً به صورت خصوصی از دانش‌آموزی به دانش‌آموز دیگر انجام می شود.
او خاطرنشان کرد:

فناوری‌هایی مانند بلاک‌چین و NFT به ما این امکان را می‌دهد در تمام مبادلات یک کالا در طول عمرش سهیم باشیم. امکان مشارکت در درآمدهای پایین دستی به نظر من واقعاً جالب است.

او گفت که یک کتاب درسی پیرسون معمولاً تا هفت بار در طول عمر خود دوباره فروخته می‌شود.
ایان کوترس، تحلیلگر فناوری، در توییتی نوشت:

چیزی که پیرسون آن را NFT می‎نامد، یک کد است که خریداران دست دوم باید برای فعال کردن کتاب‌های دیجیتال خود، هزینه‌ای را برای آن بپردازند.

با این حال، برنامه‌های این شرکت برای استفاده از NFTها با انتقاداتی از سوی جامعه مواجه شده است. برخی از دانشگاهیان، پیرسون را به «انتشار آکادمیک غارتگرانه» محکوم کردند.
پیرسون در حال حاضر یکی از بزرگترین ناشران در جهان با ۴٫۲ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ می‌باشد. کتاب‌های درسی این ناشر در دبیرستان، کالج و دانشگاه‌های سراسر جهان استفاده می‌شوند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا