عمومی

زیباترین طراحی آیفون را ببینید؛ موبایلی به سبک آیپد پرو!

زیباترین طراحی آیفون را ببینید؛ موبایلی به سبک آیپد پرو!

یوناس دینرت، طراح آلمانی و خالق آثار هنری سه‌بعدی، طراحی مفهومی جدیدی از گوشی آیفون را با دقت و ظرافت بسیار بالا و با الهام‌ از آیپد پرو در صفحه‌ی ایکس خود منتشر کرده است.

در طرح غیررسمی آیفون، فریم آلومینیومی با سطح صیقل‌خورده، لبه‌های کمی خمیده، گوشه‌های گرد و نوار آنتن را مشاهده می‌کنیم. نوار آنتن در آیپد پرو وجود دارد و جذابیت منحصر به‌فردی به آن می‌دهد و پیش‌تر در سری‌های آیفون ۶ و ۷ نیز وجود داشت.

طراحی مفهومی آیفون اپل

عکاس: Jonas Daehnert

بلومبرگ روز گذشته اعلام کرد که دانکن کِر، مدیر طراحی اپل و عضوی از گروه افسانه‌ای جانی آیو (طراح سابق محصولات اپل) که از سال ۱۹۹۹ نقشی کلیدی در خلق محصولاتی مانند آیفون، آیپد و مک داشته است، از شرکت جدا می‌شود. رفتن چنین شخصی ممکن است اپل را در روند طراحی دستگاه‌هایش با مشکل مواجه کند. شاید اپل بتواند از ایده‌ی افراد دیگر کمک بگیرد.

کانسپت گوشی آیفون از جلو
کانسپت گوشی آیفون از جلو

بدنه‌ی فلزی، هم از نظر مقاومتی که دارد و هم به لحاظ زیبایی‌شناسی، برای کوپرتینویی‌ها بسیار مهم است. به حدی که اپل در فریم گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از ترکیب تیتانیوم و آلومینیوم خاصی استفاده کرد. سامسونگ نیز گلکسی اس ۲۴ اولترا را با روکش تیتانیومی عرضه کرد.

هر متریالی که در بدنه‌ی گوشی استفاده شود، نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. بدنه‌ی فلزی از جنبه‌ی انتقال حرارت، کارآیی بسیار بهتری درمقایسه با پلاستیک و شیشه دارد و این موضوع می‌تواند تفاوت چشمگیری در استفاده‌ی روزمره ایجاد کند.

گفته می‌شود که اپل در دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از فرآیند پیشرفته‌تری برای تولید و رنگ‌کردن فریم تیتانیومی استفاده خواهد کرد که باعث می‌شود بدنه‌ی این دو گوشی صیقلی‌تر از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌نظر برسد. مدل‌های پرو آیفون ۱۶ در رنگ‌های جدید مشکی و طلایی عرضه خواهند شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا