بازی

تفاوت بازاریابی دیجیتال با برندسازی دیجیتال چیست؟

تفاوت بازاریابی دیجیتال با برندسازی دیجیتال چیست؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه رقابت میان مشاغل مختلف به سمت جذب مشتریان بیشتر در دنیای مجازی حرکت کرده است. اکنون صاحبان کسب و کار ها به جای استفاده از تبلیغات در مجلات و روزنامه ها به دنبال تبلیغات در دنیای مجازی و بر روی رایانه، تبلت و دستگاه های تلفن همراه مشتریان خود با استفاده از روش های تبلیغاتی مختلف هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با برندسازی دیجیتال و تفاوت آن با بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم. با برندسازی دیجیتال، تبلیغات را به بهترین شکل ممکن می توانید انجام دهید.

برندسازی دیجیتال چیست؟

برندسازی دیجیتال فرآیند استفاده از دارایی های دیجیتال برای ایجاد هویت برند است. این هویت برند آنلاین در هر بستر دیجیتالی ای مانند وب سایت کسب و کار شما، رسانه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و بازاریابی محتوا نشان داده می شود. یک برندسازی دیجیتال درست و باکیفیت به شما امکان می دهد که کمپین های بازاریابی غنی تری داشته باشید. شما با حضور قوی تر خود در دنیای دیجیتال می توانید به کسب و کار خود رونق ببخشید.

تفاوت بین برندسازی دیجیتال و بازاریابی دیجیتال چیست؟

تشخیص تفاوت بین بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) و برندسازی دیجیتال برای بسیاری از افراد دشوار است؛ زیرا شباهت هایی بین این دو مفهوم وجود دارد که تمایز این دو از هم را سخت می کند. برای درک این تفاوت خوب است بدانید که بازاریابی دیجیتال برای ایجاد راهکار های فروش بیشتر و فروش محصولات طراحی شده است. تولید محتوا یکی از موثر ترین اقدامات در حوزه بازاریابی دیجیتال است. تولید محتوا به بهبود رتبه سایت شما در جست و جوی گوگل کمک می کند. در مقابل، هدف از برندسازی دیجیتال ایجاد روابط و جذب مشتریان است.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هر دو مفهوم، هدف نهایی، رشد تعداد مشتریان و حفظ سطح فروش است. فقط عملکرد برندسازی دیجیتال و بازاریابی دیجیتال با هم متفاوت است. در برندسازی دیجیتال به جای اینکه بر مزایای محصولات تمرکز کنند و به دنبال فروش باشند، تأثیر نام تجاری را افزایش می دهند و ارزش ‌ها و فرهنگ پایه ای برند را نشان می دهند و در نهایت، ارتباط ضمنی موثری بین عناصر اصلی برند و کسب و کار با محصولات آن برند ایجاد می ‌کنند.

چگونه برندسازی دیجیتال و بازاریابی دیجیتال بر هم تاثیر می گذارند؟

اصول برندینگ دیجیتال و بازاریابی دیجیتال در بسیاری از عملکرد های خود با هم، هم پوشانی دارند و بر هم تاثیر می گذارند. به خصوص اینکه هر دو، هدف نهایی مشترکی دارند.

بازاریابی دیجیتال وسیله ای برای دوام برند تجاری دیجیتال شما خواهد بود. این وسیله سبب می شود تا هویت کسب و کار خود و ارزش اساسی برند خود را در فضا های آنلاین مانند توییتر، لینکدین یا یوتیوب به اشتراک بگذارید.

برای اینکه بازاریابی دیجیتال بیشترین تاثیر و دستاورد را داشته باشد، ابتدا باید برند دیجیتال خود را ایجاد کنید؛ زیرا برندسازی دیجیتال سبب هویت بخشی به برند شما خواهد شد. برند سازی و در نهایت هویت بخشی سبب می شود تا هنگامی که مشتریان و کاربران اینترنت تصویری، نوشته ای یا خبری از برند شما می خوانند، آنچه که در ذهنشان نقش می بندد بیشتر از یک تبلیغ ساده باشد. این هویت یک ارتباط عمیق‌ بین برند شما و مشتریان ایجاد می کند و باعث می‌ شود که به جای رد کردن آگهی های مربوط به برند شما،  توقف کنند و حرف‌ های برندتان را بشنوند.

معرفی 3 نمونه برندسازی دیجیتال موفق

در اینجا چند نمونه از برندسازی دیجیتال را معرفی خواهیم کرد که نشان می دهند چگونه برندسازی دیجیتال بر بازاریابی دیجیتال در دنیای واقعی تأثیر می‌ گذارد و بازاریابی را تقویت می کند.

آدیداس

آدیداس به دلیل تجهیزات ورزشی برترش در تمام جهان، طرفداران زیادی دارد. این برند برای چندین دهه یکی از اصلی ترین برند های انتخابی ورزشکاران در هر رشته ای بوده است. این موفقیت مدیون برندسازی دیجیتال است. آدیداس به جای اینکه مانند برخی از رقبای خود، فقط به دنبال تبلیغات باشد یا فقط تولید محتوا کند، کمپین ‌های جذابی تدارک می بیند که سبب جذب مشتریان زیادی می شود. به عنوان مثال، در اوایل سال 2020، برند آدیداس کمپین بازاریابی «Hometeam» را برای ایجاد روابط بیشتر با مشتریان خود راه ‌اندازی کرد.

تاکید بر این موضوع که مفهوم «تیم» بودن می تواند بازی را تغییر دهد، برنامه‌ های آموزشی مختلف با دسترسی رایگان برای هر کسی که به دنبال تمرین بود، ارائه داستان های موفقیت ورزشکاران در سراسر جهان، به اشتراک گذاشتن ویدیو های مختلف در شبکه های اجتماعی و… از جمله اتفاقات مثبت این کمپین بود.

آمازون

آمازون با برندسازی دیجیتال، توانایی خود در تعامل با مشتریان را افزایش داده است. این برند در طول بحران ‌های جهانی، ویدیو هایی ساخته و منتشر کرده است که کار های خیریه ‌ای خود را در آن ها نشان می دهد و برجسته می ‌کند. این ویدیو ها، برند آمازون، لوگو و محصولات این برند را در بخش هایی شامل می شوند. در این ویدیو ها به طور ضمنی به ابتکار عمل و ارزش‌ های این برند نیز اشاره شده است.

اپل

اپل از پیشتازان حوزه فناوری است که تنها به ارائه فناوری های پیشرفته بسنده نکرده است. برندسازی دیجیتال از مهم ترین اقدامات این شرکت غول پیکر است. این برند برای ایجاد روابط قوی با مشتریان خود، با اعتبار دادن به مشکلات مشتریان، راه حل های هدفمندی برای این مشکلات در تبلیغات خود، ارائه می دهد. تبلیغ حریم خصوصی که اپل در پاسخ به نگرانی های مشتریان در مورد حفظ حریم خصوصی ساخته است، نمونه ای از این تبلیغات است. مورد دیگری که لازم است در رابطه با اپل و دیگر شرکت های بزرگ بدانید این است که در بسیاری از مواقع فرآیند های مارکتینگ یا برندینگ خود را به بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در دسترس برون سپاری می کنند.

نتیجه گیری

برای دسترسی به مشتریان جدید باید هر جایی که فکر می کنید آن ها حضور دارند را بررسی کنید. فضا های دیجیتال و مجازی یکی از این گزینه ها هستند. شما در این فضا های دیجیتال برای ارتباط و تعامل با مشتریان به یک برند دیجیتال نیاز دارید. ما در این مطلب، سعی کردیم تا شما را با برندسازی دیجیتال و تفاوت آن با بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم. اگر به مطالب این حوزه علاقه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم به بلاگ سایت https://bizzone.ir نگاهی داشته باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا