رمز ارز

حباب NFTها در حال ترکیدن است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگترین بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) جهان یعنی OpenSea، با افزایش نگرانی‌ها در مورد حباب احتمالی بازار، شاهد کاهش قابل‌توجهی در حجم روزانه معاملات خود بوده است.
به گزارش DappRadar، این بازار در 28 آگوست تقریباً 5 میلیون دلار تراکنش NFT را پردازش کرده که تقریباً 99 درصد کمتر از رکورد 405.75 میلیون دلاری آن در 1 می است. کاهش شدید حجم روزانه با کاهش شدید کاربران OpenSea و تراکنش‌های آن‌ها همزمان شد، که نشان می‌دهد ارزش و علاقه به کلکسیون‌های مبتنی بر بلاکچین در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.
قیمت‌های NFT به ارز اصلی بلاکچینی که روی آن راه‌اندازی می‌شوند، ارائه می‌شوند. بنابراین، یک مجموعه دیجیتالی ایجاد شده در اتریوم با استفاده از اتر خریداری می‌شود، که همچنین به این معنی است که در صورت سقوط ارزش بازار اتریوم، قیمت آن NFT هم کاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد بازار نزولی اتریوم یکی از دلایل اصلی ضعف بازار NFT باشد.
هفته گذشته، BendDAO، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز که به صاحبان NFT امکان می‌دهد تا کلکسیون‌های دیجیتالی خود را به عنوان وثیقه بگذارند تا وام‌هایی به ارزش 30 تا 40 درصد از قیمت پایه NFT دریافت کنند، به تغییر کد پروتکل خود رای داد تا وثیقه NFT خود را نقد کند. این کار پس از افزایش قیمت اتر باعث افزایش ارزش وام‌ها شد. در همین حال و از سوی دیگر، قیمت NFT به شدت کاهش یافت و ارزش وثیقه‌ای که BendDAO نگهداری می‌کرد را هم کاهش داد. در نتیجه، BendDAO اکنون با بحران بدهی خود مواجه است، که طی آن وام‌گیرندگان نمی‌توانند وام‌های دلاری خود را به دلیل کاهش قیمت اتریوم پرداخت کنند. به عبارت دیگر، قیمت کف NFTها، در صورت ادامه کاهش نقدینگی بازار، خطر سقوط بیشتر را دارد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا