ماهواره و فضا

ایستگاه بعدی قطار؛ روی ماه!

ایستگاه بعدی قطار؛ روی ماه!

آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا، برخی جزئیات پروژه‌ای را با هدف توسعه اولین راه آهن شناور در سطح ماه، که با فناوری بالابر یا شناوری انعطاف پذیر، با استفاده از روبات‌های مغناطیسی کار می‌کند، اعلام کرد.

به گزارش lastech، هدف این پروژه انتقال 100 تن مواد به سطح ماه در هر روز، در یک مسیر مارپیچ، شبیه به مسیر مسابقه، با سرعت 1.61 کیلومتر در ساعت است.

دکتر اتان شالر، مهندس رباتیک در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا و سرپرست پروژه، گفت: این سیستم حمل و نقل رباتیک بادوام و با عمر طولانی برای عملیات روزانه پایگاه پایدار ماه که قرار است در سال 2030 آغاز شود، حیاتی خواهد بود.

وی در پستی در وبلاگ ناسا اظهار داشت: ما می‌خواهیم اولین سیستم راه آهن قمری را بسازیم تا وسیله‌ای مطمئن، مستقل و کارآمد برای حمل بار در ماه داشته باشیم و برخلاف ریل‌های ثابت قطار روی زمین، راه‌آهن کره ماه انعطاف‌پذیر و تاشو خواهد بود.»

وی ادامه داد: ما طول مسیرهای انعطاف پذیری را ایجاد خواهیم کرد که می‌توانند مستقیماً روی سطح ماه قرار گیرند که برای کاهش زمان ساخت طراحی شده است و در صورت تغییر مکان پایه‌ها روی ماه، به راحتی می‌توان آن را تا کرد و به مکان دیگری منتقل کرد. و حرکت واقعی توسط یک سری ربات‌های مغناطیسی بدون نیرو خواهد بود که شناور می‌شوند.”

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا