عمومی

آسیاتک ابتدای شهریور از مرکز داده ۵۵۰ رکی پیام بهره‌برداری می‌کند

آسیاتک ابتدای شهریور از مرکز داده ۵۵۰ رکی پیام بهره‌برداری می‌کند

معاون وزیر ارتباطات از پروژه ساخت فاز اول مرکز داده پیام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک بازدید کرد.

چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات از پروژه عمرانی فاز اول مرکز داده پیام در منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد. در این مراسم محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک با اشاره به اینکه پروژه مرکز داده پیام از ابتدای تیر سال گذشته آغاز شده و ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، درباره این پروژه گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز داده پیام افزایش ظرفیت مراکز داده، ارائه خدمات تجمعی به سازمان‌های بزرگ صاحب داده؛ مانند: بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و تسهیل دسترسی به خدمات پایگاه داده از طریق خدمات ابری و سرورهای اختصاصی است.

وی در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر اینکه آسیاتک در ساخت فاز نخست این مرکز داده، ۹هزار میلیارد سرمایه‌گذاری کرده است، درباره آن تصریح کرد: این مرکز داده ۵۵۰ رکی با ظرفیت هر رک ۶ کیلووات در محدوده‌ای به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در حال ساخت است. توان برق کل فاز اول این پروژه، پنج هزار کیلووات است و ۶ دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت هر دستگاه ۱۶۷۵ کیلووات و ۱۲ دستگاه UPS که توان هر یک از آنها ۶۰۰ کیلووات است برای تامین برق این مرکز داده طراحی و تعبیه شده است. مرکز داده پیام در رده ۳ استاندراد TIA-942 قرار دارد و سطح افزونگی سیستم الکتریکال آن N+1 است.

مدیرعامل آسیاتک در بخش دیگری از این مراسم به معرفی مراکز داده میلاد، میرعماد، آزادگان و رایمون پرداخت.

قول دولت برای تامین برق مراکز داده منطقه ویژه اقتصادی پیام

معاون وزیر ارتباطات نیز در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد؛ با بیان اینکه پیام همیشه به عنوان یک منطقه برای ایجاد قطب داده مطرح مورد توجه است، توضیح داد: راه‌اندازی مرکز داده در اولویت وزارتخانه است، هدف این است که با به حداقل رساندن فرآیندها، مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه توسعه این مراکز را برطرف کنیم.

اکبر قنبرپور، مدیرعامل مرکز ویژه اقتصادی پیام دباره تمهیدات انجام گرفته برای استقرار مراکز داده در این منطقه گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰ شرکت به این مرکز اضافه و در مجموع، اکنون ۱۶ واحد در قطب مرکز داده پیام مشغول فعالیت هستند. ۲ نیروگاه برای ارائه خدمات به شرکت‌های مرکز داده فعال شده‌اند که امکان تامین برق را به‌صورت مستقیم برای متقاضیان فراهم کرده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا