عمومی

تسلا احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ فروش ربات انسان‌نما را شروع می‌کند

تسلا احتمالاً تا پایان ۲۰۲۵ فروش ربات انسان‌نما را شروع می‌کند

براساس گزارش رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که ربات‌های انسان‌نمای این شرکت ممکن است تا پایان سال آینده‌ی میلادی آماده‌ی فروش شوند.

ماسک به سرمایه‌گذاران گفته است که نسل جدید ربات انسان‌نمای تسلا موسوم‌به اپتیموس تا پایان سال جاری می‌تواند در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ماسک ادعا کرده است که تجارت فروش ربات‌ها می‌تواند به بخش بزرگ‌تری از کسب‌وکار تسلا نسبت‌به بخش‌هایی همچون خودرو تبدیل شود.

ایلان ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی افزود: «فکر‌ می‌کنم تسلا بهترین موقعیت را در بین سازنده‌های ربات‌های انسان‌نما، برای تولید انبوه ‌ربات‌های کار‌آمد دارد.»

ماسک سابقه‌ای در عدم تحقق وعده‌های جسورانه‌ی خود دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه‌گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از تاکسی‌های رباتیک خودران را راه‌اندازی خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط

تسلا اولین نسل از ربات انسان‌نمای اپتیموس را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. این شرکت اخیراً با انتشار ویدیوهایی، نسل جدید ربات اپتیموس را درحال قدم‌زدن در انبار تسلا و حتی تا کردن تی‌شرت به‌نمایش گذاشته است.

چندین شرکت دیگر از‌جمله هوندا، بوستون داینامیکس و فیگور درحال توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نما هستند. ربات‌های انسان‌نما مشکل کمبود نیروی کار را برطرف می‌کنند و می‌توانند برای کارهای خطرناک و تکراری یا کسل‌کننده در صنایع لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید مورد استفاده قرار گیرند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا