رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم اردیبهشت)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ ۲۶ آوریل، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه مبالغ زیادی بیت کوین از کیف پول‌های مرتبط با صرافی منحل‌شده Mt.Gox و دولت ایالات متحده در حال جابه‌جایی است، شاهد نوسانات شدیدی بود. با این حال، یک نکته مثبت این است که بیت کوین و آلت کوین‌های منتخب سطوح حمایتی کلیدی خود را حفظ کرده‌اند.

پس از صعود قابل‌توجه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که برخی از معامله‌گران در حال برنامه‌ریزی برای برداشت سود هستند. در همین راستا، پلتفرم تحلیلی Coinglass گزارش داده که موجودی بیت کوین در صرافی بایننس در ۳۰ روز گذشته ۵۰ هزار BTC افزایش یافته است. اگرچه این موضوع ممکن است به فشار کوتاه‌مدت بیفزاید، اما گاوها می‌توانند آرامش داشته باشند؛ زیرا این افزایش در همه صرافی‌ها یکسان نیست.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

رویداد مهم بعدی برای بازار، نشست فدرال رزرو ایالات متحده در تاریخ ۲ و ۳ ماه می باشد. ابزار FedWatch احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در این جلسه را ۹۰ درصد پیش‌بینی‌ می‌کند. بیشتر تحلیلگران انتظار دارند که این آخرین افزایش نرخ بهره قبل از تغییر سیاست‌های فدرال رزرو در اواخر سال باشد.

حال، سوالی که برای معامله‌گران وجود دارد، این است که آیا بیت ‌کوین و آلت ‌کوین‌های انتخابی می‌توانند سطوح مقاومتی را بشکنند و حرکت صعودی خود را از سر بگیرند؟ در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در ۲۶ آوریل، بیت کوین یک الگوی کندل دوجی بلند را تشکیل داد که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری بین گاوها و خرس‌ها در مورد حرکت بعدی بود. این عدم قطعیت با بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸,۶۱۹ دلار) در ۲۷ آوریل به سمت بالا رفع شد.

نمودار روزانه BTC/USDT.
نمودار روزانه BTC/USDT.

خرس‌ها اکنون سعی می‌کنند که قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند، در حالی که گاوها در تلاشند تا این سطح را به حمایت تبدیل کنند. اگر خریداران موفق شوند، جفت BTC/USDT سعی خواهد کرد منطقه مقاومت بالاسری بین ۳۱ هزار تا ۳۲,۴۰۰ دلار را به چالش بکشد. در این منطقه احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان‌دهنده منفی شدن احساسات و فروش معامله‌گران در رالی خواهد بود. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است حمایت قوی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷,۶۵۷ دلار) را دوباره آزمایش کند. شکستن و بسته شدن کندل زیر این سطح می‌تواند مسیر را برای افت قیمت تا ۲۵,۲۵۰ دلار هموار کند.

اتریوم

در روزهای ۲۶ و ۲۷ آوریل، گاوها قیمت اتریوم را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱,۹۰۵ دلار) رساندند، اما نتوانستند به سطح روانی ۲ هزار دلار برسند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا روند بهبود را زیر ۲ هزار دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه ETH/USDT.
نمودار روزانه ETH/USDT.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رو به پایین بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. این موضوع می‌تواند به یک پرایس اکشن رنج در محدوده ۲ هزار تا ۱,۷۸۵ دلار برای چند روز منجر شود. اگر این اتفاق بیفتد، یک علامت مثبت خواهد بود؛ زیرا نشان می‌دهد که گاوها برای برداشت سود عجله‌ای ندارند. این امر، احتمال یک رالی صعودی تا ۲,۲۰۰ دلار را افزایش می‌دهد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱,۷۸۵ دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. در این صورت، جفت ETH/USDT ممکن است تا فیبوناچی اصلاحی ۶۱٫۸ درصد در ۱,۶۶۳ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا