رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم فروردین)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد که بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده و می‌تواند روند صعودی پایداری را آغاز کند. در این میان، بیت کوین و اتریوم هم اکنون بالاتر از سطوح روانی مهم ۳۰ هزار دلار و ۲ هزار دلار معامله می‌شوند که نشان می‌‌دهد زمستان کریپتو ممکن است به مراحل پایانی خود رسیده باشد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

داده‌های پلتفرم تحلیلی Glassnode نیز نشان می‌دهند که شباهت‌های قابل‌توجهی بین چرخه فعلی و چرخه‌های قبلی وجود دارد. با این حال، تحلیلگران Ecoinometrics هشدار می‌دهند که رکود اقتصادی اخیر می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۱۲ آوریل، خرس‌ها تلاش کردند تا حرکت صعودی بیت کوین را متوقف کنند، اما گاوها تسلیم نشدند. آن‌ها خرید خود را در ۱۳ آوریل از سر گرفتند و توانستند مانع ۳۰،۵۵۰ دلاری را در ۱۴ آوریل پشت سر بگذارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم فروردین)اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای سطح ۳۰،۵۵۰ دلار حفظ کنند، جفت BTC/USDT ممکن است تا ۳۲،۴۰۰ دلار صعود کند. انتظار می‌رود که خرس‌ها با تمام توان از این سطح محافظت کنند. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، اما به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸،۵۴۲ دلار) نرسد، چشم‌انداز صعود به بالای ۳۲،۴۰۰ دلار افزایش می‌‌یابد. اگر گاوها بتوانند بر مقاومت این سطح غلبه کنند، این جفت می‌تواند سطح ۴۰ هزار دلار را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، اگر حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش برای بازگشت هستند. این امر می‌تواند مسیر را برای کاهش احتمالی قیمت تا ۲۵،۲۵۰ دلار هموار کند.

اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۱۲ آوریل از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۸۷۰ دلار) جهش کرد که نشان می‌دهد گاوها با قدرت از این سطح محافظت می‌کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم فروردین)
نمودار روزانه ETH/USDT.

فشار خرید در ۱۳ آوریل (روزی که به‌روزرسانی شاپلا در این شبکه با موفقیت اجرا شد) ادامه یافت و گاوها توانستند قیمت را به بالای سطح روانی ۲ هزار دلار برسانند. این امر باعث خرید بیشتر شد و جفت ETH/USDT صعود خود را به سمت ۲،۲۰۰ دلار آغاز کرد. این یک سطح حیاتی برای خرس‌ها است تا از آن دفاع کنند؛ زیرا اگر آن‌ها موفق به انجام این کار نشوند، ممکن است این جفت شاهد افزایش فشار خرید باشد و قیمت آن به سمت ۳ هزار دلار حرکت کند.

در مقابل، اگر قیمت از ۲،۲۰۰ دلار کاهش یابد و به زیر سطح مهم ۲ هزار دلار برسد، این جفت ممکن است به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون شکستن کندل قیمت به زیر آن ممکن است جفت را به ۱،۶۸۰ دلار بکشاند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا