رمز ارز

افشای اطلاعات هزاران کاربر متامسک؛ مراقب حملات فیشینگ باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت کانسنسیس (ConsenSys) در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولاتش، یعنی کیف پول رمزارزی متامسک (MetaMask)، دچار نقض اطلاعات شده است. البته لازم به ذکر است که در این حمله، یک ارائه‌دهنده شخص ثالث خدمات مشتریان هدف قرار گرفته است، نه خود برنامه.
به گزارش رمزارز نیوز، این مشکل در آگوست ۲۰۲۱ مورد توجه کانسنسیس قرار گرفت و در فوریه ۲۰۲۳ حل شد. این شرکت ادعا می‌کند آن دسته از کاربران متامسک که در طول این دوره با خدمات مشتریان آن تماس نگرفته‌اند، جای نگرانی ندارند.
طبق گزارش‌ها، بین آگوست ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۳، مهاجمان توانستند به سیستمی که برای پردازش درخواست‌های خدمات مشتریان استفاده می‌شد، دسترسی پیدا کنند. در نتیجه، آن دسته از کاربران متامسک که برای پشتیبانی با آنها تماس گرفته و اطلاعات شخصی خود، از جمله نام، تاریخ تولد، اطلاعات اقتصادی یا مالی و آدرس ایمیل را به اشتراک گذاشته بودند، اکنون ممکن است در معرض خطرات مختلفی، از جمله کلاهبرداری‌های فیشینگ، باشند.
شرکت کانسنسیس تخمین می‌زند که این نقض داده حدود ۷ هزار نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. بررسی‌های این شرکت نیز نشان می‌دهند که تاکنون سه کاربر در نتیجه این حادثه متحمل ضرر اقتصادی شده‌اند.
کانسنسیس در پست خود ادعا می‌کند که این شرکت دسترسی غیرمجاز را متوقف کرده و تهدید ادامه ندارد. این شرکت همچنین تاکید کرده که برنامه متامسک برای عملکرد خود، به هیچ یک از اطلاعات شخصی ذکرشده در بالا نیاز ندارد. بنابراین، کاربران می‌توانند با اطمینان از این برنامه استفاده کنند.
در نهایت، کارشناسان امنیتی مانند همیشه به کاربران توصیه می‌کنند که عبارت بازیابی یا اطلاعات شخصی خود را با کسی به اشتراک نگذارند و قبل از کلیک کردن روی لینک‌ها، به دقت آنها را بررسی نمایند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا