رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم اسفند)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که بازار سهام ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال همچنان منتظر بیانیه‌های این هفته فدرال رزرو هستند تا تصمیم بگیرند که قیمت بیت‌کوین و آلت ‌کوین‌ها به کدام سمت خواهد رفت. سوالی که وجود دارد، این است که آیا قدرت بازارهای سهام و ضعف در شاخص دلار ایالات متحده (DXY) می‌تواند باعث افزایش خرید در بخش ارزهای دیجیتال شود؟

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت می‌پردازیم.

بیت کوین

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، بیت کوین به دنبال صعود به بالای سطح ۲۲،۸۰۰ دلار است که نشان می‌دهد خرس‌ها برای تبدیل این سطح به مقاومت تلاش می‌کنند. میانگین‌های متحرک در آستانه تکمیل یک تقاطع نزولی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه منفی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خرس‌ها است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم اسفند)
نمودار روزانه BTC/USDT.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت BTC/USDT ممکن است تا سطح حمایت بحرانی در ۲۱،۴۸۰ دلار کاهش یابد. در این سطح ممکن است شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها باشیم. اگر خرس‌ها به برتری برسند، این جفت ممکن است کاهش خود را تا سطح روانی ۲۰ هزار دلار ادامه دهد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از ۲۱،۴۸۰ دلار بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مانع بالاسری در ۲۲،۸۰۰ دلار را از سر راه بردارند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز ممکن است حرکت صعودی خود را به سمت ۲۵،۲۵۰ دلار آغاز کند.

اتریوم

پس از یک سقوط شدید در تاریخ ۳ مارس، اتریوم اکنون در یک محدوده محدود معامله می‌شود که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری در بین خریداران و فروشندگان است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم اسفند)
نمودار روزانه ETH/USDT.

اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱،۵۴۴ دلار کاهش دهند، می‌توانند کنترل اوضاع را به دست بگیرند و در این صورت، احتمال سقوط جفت ETH/USDT به سمت حمایت قوی در ۱،۴۶۱ دلار وجود دارد. این سطح احتمالاً دوباره به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، این جفت ارز ممکن است برای مدتی بیشتر در محدوده ۱،۴۶۱ دلار تا ۱،۷۴۳ دلار باقی بماند.

در مسیر صعودی، گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک رسانده و حفظ کنند تا سیگنال بازگشت ظاهر شود. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است به بالاتر از ناحیه مقاومتی ۱،۶۸۰ دلار تا ۱،۷۴۳ دلار صعود کند. اگر این اتفاق بیفتد، اتریوم می‌تواند سفر خود را به سمت ۲ هزار دلار آغاز کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا