رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم دی)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سال ۲۰۲۲ برای سرمایه‌گذاران سال پر فراز و نشیبی بود و بازارهای سهام، اوراق قرضه و همچنین، ارزهای دیجیتال همگی شاهد افت قابل‌توجهی بودند. به گزارش فایننشال تایمز، از ۳۰ نوامبر، یک سبد سرمایه‌گذاری شامل ۶۰ درصد سهام و ۴۰ درصد اوراق قرضه، بدترین عملکرد خود را از سال ۱۹۳۲ داشته است.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

به گزارش سایت کوین تلگراف، حال، سوال بزرگی که سرمایه‌گذاران کریپتو را نگران کرده، این است که آیا افت قیمتی بیت کوین تمام شده است یا روند نزولی آن در سال ۲۰۲۳ هم ادامه خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد که تحلیلگران، در مورد روند قیمت بیت کوین در سه ماهه اول سال جدید اختلاف نظر دارند. در حالی که برخی انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال تا ۱۰ هزار دلار کاهش یابد، برخی دیگر افزایش قیمت آن تا ۲۲ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

در حالی که عملکرد کوتاه‌مدت بیت کوین هنوز نامشخص است، شرکت تحقیقاتی و تجاری Capriole Investments در آخرین نسخه خود از خبرنامه خود ادعا کرده که بیت کوین می‌تواند حرکت انفجاری طلا در دهه ۱۹۷۰ را کپی کند و اگر این اتفاق بیفتد، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است طی چند سال آینده از ۶۰۰ هزار دلار فراتر رود.

اما آیا ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت هم می‌توانند شروع به بهبود کنند؟ در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) می‌پردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۲۸ دسامبر، قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۱۶،۵۵۹ دلار سقوط کرد. این نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال از منطقه محدود خود به نفع خرس‌ها خارج شده است. حمایت بعدی در جهت نزولی، ۱۶،۲۵۶ دلار است.

نمودار روزانه BTC/USDT.

در ۳۰ دسامبر، خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر ۱۶،۲۵۶ دلار برسانند، اما دم بلند روی کندل نشان می‌دهد که گاوها برای محافظت از این سطح تلاش می‌کنند. در این میان، خریداران ممکن است با مقاومت قوی در میانگین‌های متحرک مواجه شوند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶،۸۲۰ دلار) کاهش یابد، احتمال شکست به زیر ۱۶،۲۵۶ دلار افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی، جفت BTC/USDT ممکن است به سطح حمایتی ۱۶ هزار دلار و سپس، به ۱۵،۴۷۶ دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی افزایش یابد و از میانگین‌های متحرک بالاتر رود، نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. در این صورت، قیمت می‌تواند تا منطقه ۱۸ هزار تا ۱۸،۳۸۸ دلار افزایش یابد.

اتریوم

اتریوم همچنان بین حمایت ۱،۱۵۰ دلاری و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۲۱۸ دلار) معامله می‌شود. این نشان می‌دهد که احساسات منفی باقی مانده و معامله‌گران در رالی‌ها می‌فروشند.

نمودار روزانه ETH/USDT.

اکنون خرس‌ها در تلاشند تا قیمت را به ۱،۱۵۰ دلار برسانند. این حمایت مهمی است که باید در کوتاه‌مدت مراقب آن بود؛ زیرا اگر از دست برود، جفت ETH/USDT یک الگوی نزولی سر و شانه را تکمیل خواهد کرد و ممکن است تا ۱،۰۷۵ دلار سقوط کند. گاوها در دو نوبت قبلی با موفقیت از این سطح دفاع کرده‌اند، بنابراین ممکن است دوباره این کار را انجام دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز برای چند روز دیگر در محدوده ۱،۰۷۵ دلار تا ۱،۳۵۲ دلار باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۱،۰۷۵ دلار کاهش دهند، این جفت ممکن است به سطح روانی هزار دلار و سپس، به هدف الگو در ۹۴۸ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا