رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول دی)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگرچه قیمت ارزهای دیجیتال در سال جاری شاهد کاهش شدیدی بوده است، اما معامله‌گران همچنان به سرمایه‌گذاری در این بازار ادامه داده‌اند. در همین راستا، نتایج نظرسنجی اخیر انجام‌شده توسط پلتفرم Blockchain.com نشان می‌دهند که ۴۱ درصد از افراد مورد بررسی در سال جاری رمزارز خریده‌اند و ۴۰ درصد دیگر قصد دارند در سال آینده این کار را انجام دهند.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

به گزارش سایت کوین تلگراف، با این حال، انتظار می‌رود که بهبود پایدار ارزش دارایی‌های پرریسک تنها پس از ظهور نشانه‌های کاهش تورم و در نتیجه آن، تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو ایالات متحده، اتفاق بیفتد.

در کوتاه مدت، بازارها همچنان ممکن است در نوسان باشند؛ زیرا احتمالاً حجم معاملات در طول تعطیلات سال نوی میلادی کم خواهد بود. اما آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند شروع به بهبود کنند؟ در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) می‌پردازیم.

بیت کوین

بیت کوین در تلاش است تا بار دیگر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶،۹۵۵ دلار) برسد. در تاریخ ۲۲ دسامبر، خرس‌ها سعی کردند تا قیمت را پایین بیاورند، اما دم بلند روی کندل نشان‌دهنده خرید قوی در زمان کاهش قیمت است.

نمودار روزانه BTC/USDT.

اکنون گاوها سعی خواهند کرد تا مانع بالاسری در میانگین‌های متحرک را از سر راه بردارند. اگر آنها موفق شوند، جفت BTC/USDT می‌تواند به مسیر رو به بالای خود ادامه دهد و به مقاومت قوی در ۱۸،۳۸۸ دلار برسد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ زیرا در صورت شکستن و بسته شدن کندل قیمتی بالاتر آن، می‌توانیم شاهد افزایش خرید باشیم. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۲۱،۵۰۰ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک ببرند، نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. در این صورت، خرس‌ها سعی خواهند کرد از این فرصت استفاده کنند و جفت را به کمتر از ۱۶،۲۵۶ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح حمایتی ۱۵،۴۷۶ دلار سقوط کند.

اتریوم

جهش قیمت اتریوم از ۱،۱۵۰ دلار در دو روز گذشته با مقاومتی قوی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۲۳۰ دلار) روبه‌رو شده است. در تاریخ ۲۲ دسامبر، فروشندگان سعی کردند قیمت را پایین بیاورند، اما دم بلند روی کندل نشان‌دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه ETH/USDT.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال صاف شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. بریک آوت به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱،۲۵۹ دلار) می‌تواند شرایط را در کوتاه مدت به نفع گاوها تغییر دهد. در این صورت، جفت ETH/USDT می‌تواند تا ۱،۳۵۲ دلار صعود کند.

در مقابل، فروشندگان برای اینکه بتوانند کنترل اوضاع را به دست بگیرند، باید قیمت را به زیر سطح حمایتی فوری در ۱،۱۵۰ دلار کاهش دهند. چنین حرکتی در کوتاه مدت یک الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می‌کند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به ۱،۰۷۵ دلار و سپس، به هدف الگو در ۹۴۸ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا