فناوری

اپل در حال توسعه تراشه‌هایی برای اجرای نرم‌افزار هوش مصنوعی در مراکز داده خود است

اپل در حال توسعه تراشه‌هایی برای اجرای نرم‌افزار هوش مصنوعی در مراکز داده خود است

در این گزارش آمده است که سازنده آیفون با شرکت تولید نیمه هادی تایوان بر روی طراحی و تولید تراشه همکاری کرده است، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این تلاش‌ها نتایج مثبتی داشته است یا خیر.

به گزارش lastech، تراشه سرور اپل به جای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به احتمال زیاد بر استنتاج هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود – حوزه‌ای که کارشناسان گفته‌اند همچنان تحت سلطه غول تراشه‌های آمریکایی Nvidia خواهد بود.

در هوش مصنوعی، استنتاج فرآیندی است که مدل‌های یادگیری ماشینی آموزش دیده برای نتیجه‌گیری از داده‌های کاملاً جدید استفاده می‌کنند. دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، مانند گوگل، در توسعه تراشه‌های سرور استنتاج هوش مصنوعی خود به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جدا کردن خود از طراحان تراشه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که اپل در رقابت هوش مصنوعی عقب مانده است در حالی که رقبایی مانند مایکروسافت میلیاردها دلار در فناوری و زیرساخت‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

اپل در حال توسعه تراشه‌هایی برای اجرای نرم‌افزار هوش مصنوعی در مراکز داده خود است

مدیرعامل اپل، تیم کوک، در ماه فوریه گفت که این شرکت در حال سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این فناوری است و در اواخر سال جاری اعلامیه مرتبط با هوش مصنوعی را اعلام خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند که این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در ماه ژوئن، اعلامیه را بیان کند.

در آخرین تماس سه ماهه اپل در روز پنجشنبه، کوک به سرمایه‌گذاران گفت که این شرکت به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی ادامه می‌دهد. او گفت: « ما به قدرت تحول و نوید هوش مصنوعی اعتقاد داریم و معتقدیم که مزایایی داریم که ما را در این دوره جدید متمایز می‌کند.»

علیرغم کاهش 4 درصدی درآمد کلی در کاهش فروش آیفون، درآمد سه ماهه دوم مالی اپل از انتظارات فراتر رفت. این شرکت همچنین در روز پنجشنبه اعلام کرد که خرید سهام به ارزش 110 میلیارد دلار، بزرگترین خرید در تاریخ خود است که منجر به جهش قیمت سهام شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا