تکنولوژی

شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن 1 برای آیفون منتشر شد

شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن 1 برای آیفون منتشر شد

دسترسی به امولاتورها در آیفون چند وقت پیش آزاد شد و چند شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی در دسترس کاربران قرار گرفت. حالا امولاتور جذاب Gamma در اپ استور برای آیفون و آیپد منتشر شده است که قابلیت اجرای بازی‌های خاطره‌انگیز کنسول پلی استیشن 1 را فراهم می‌کند.

این امولاتور در هر دو نسخه آیفون و آیپد از کنترلرها و کیبوردهای بلوتوثی پشتیبانی می‌کند و کنترلر مجازی قابل شخصی‌سازی دارد. این اپلیکیشن همچنین با گوگل درایو و دراپ‌باکس سازگار است تا فایل‌های بازی‌ها و سیوها را با فضای ابری سینک کند. امولاتور گاما پس از اجرای بازی‌ها، به‌طور خودکار کاور آرت آن‌ها را برای شما ذخیره می‌کند.

اجرای بازی‌های پلی استیشن 1 روی آیفون

خوشبختانه امولاتور گاما برای اجرای بازی‌های PS1 شما را مجبور به پیداکردن فایل‌های بایوس نمی‌کند. طبق اطلاعات صفحه اپ استور این برنامه، Gamma شناسه‌هایی را گردآوری می‌کند که ممکن است برای ردیابی شما استفاده شود. همچنین اطلاعات موقعیت و مصرف داده شما توسط این برنامه گردآوری می‌شود.

شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن 1 برای آیفون منتشر شد

رابط کاربری این برنامه شبیه دلتا است. «بنجامین استارک» موسوم به ZodTTD که توسعه‌دهنده گاما است، به ورج می‌گوید توسعه‌دهنده دلتا یعنی «رایلی تستات» در اولین امولاتور خود یعنی GBA4iOS از کد یکی از امولاتورهای او به‌نام gpSPhone استفاده کرده بود. اما استارک اذعان دارد که خود آن برنامه نیز بر پایه امولاتور اندروید یک توسعه‌دهنده دیگر موسوم به Exophase بوده است.

شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن 1 برای آیفون منتشر شد

حالا این الگوبرداری از سایر شبیه‌سازها ظاهراً با گاما هم ادامه یافته است. تستات می‌گوید این برنامه برپایه کد دلتا ساخته شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. تستات اذعان می‌کند که استارک دلیل توسعه امولاتورها توسط او بوده و مجاز است تا از کدهای او استفاده کند.

بنجامین استارک در گذشته امولاتورهای دیگری نظیر TurboGrafx-16 و N64 را هم در سال‌های 2008 و 2009 برای آیفون ساخته بود. اندکی بعد، گوگل امولاتور PSX4Droid او را که شبیه‌ساز PS1 بود، از اندروید مارکت حذف کرد. در نتیجه، استارک امولاتور خود را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داد و کد منبع آن را منتشر کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا