بازی

بیش از ۹۴ درصد بازی‌های فروخته شده جهان در سال ۲۰۲۲ دیجیتال بوده است

بیش از ۹۴ درصد بازی‌های فروخته شده جهان در سال ۲۰۲۲ دیجیتال بوده است

یکی از بزرگ‌ترین روندهای یک دهه گذشته این بود که رسانه‌های دیجیتال صنایع سرگرمی را تحت سلطه خود قرار دادند که البته این موضوع شامل بازی‌های ویدیویی نیز می‌شود. سال به سال در گزارش‌های مربوط به فروش بازی ها مشخص می‌شود که فروش فیزیکی بازی‌ها کاهش پیدا کرده و در مقابل، فروش دیجیتالی همچنان افزایش پیدا می‌‎کند و این موضوع برای سال ۲۰۲۲ نیز صادق است.

طبق داده‌هایی که توسط GamesIndustry به اشتراک گذاشته شده، ۷۲ درصد از کل فروش جهان بازی‌های کنسولی سال ۲۰۲۲ به صورت دیجیتالی بوده و سهم بازی‌های فیزیکی فقط ۲۸ درصد بوده است. در همین حال، در بخش بازی‌های پی‌سی، سهم عناوین دیجیتال بسیار بیشتر بوده است و ۹۸ درصد از کل بازی‌های فروخته شده روی این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ را عناوین دیجیتال تشکیل می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:چگونه بازی ارزان از استیم بخریم؟برای بازی خریدن روی پی‌سی نیازی نیست ۶۰ دلار بپردازید
چگونه بازی ارزان از استیم بخریم؟

زمانی که درباره تمام پلتفرم‌های صحبت کنیم، ۹۴.۲ درصد از کل فروش بازی‌های در سراسر جهان به صورت دیجیتالی بوده و تنها ۵.۸ درصد آن را بازی های فیزیکی تشکیل داده است.

البته باید توجه کرد که برخی از ناشران مانند نینتندو، داده‌های مربوط به فروش دیجیتال بازی‌های خود را به اشتراک نمی‌گذارند که با این وجود، داده‌های واقعی احتمالا کمی متفاوت خواهند بود. در هر صورت، از این مسئله مهم نمی‌توان به سادگی گذشت که فروش دیجیتال بازی‌ها هر سال در هر افزایش است.

در مجموع، درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۷۲.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش پیدا کرده است. در مقابل، درآمد جهانی بازی های فیزیکی در سال جاری ۱۰.۷ میلیارد بوده که نسبت به آمار سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۰.۱ درصدی مواجه شده است.

مطلب پیشنهادی:Embracer Group به حاشیه‌های سرمایه‌گذاری عربستان واکنش نشان دادپای ۱ میلیارد دلار در میان است
Embracer Group به حاشیه‌های سرمایه‌گذاری عربستان واکنش نشان داد


بررسی استیم دک

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا