رمز ارز

بیت کوین عامل تهدید امنیت کشور است؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در مقاله‌ای، تحت عنوان”Softwar” ادعا شده است که بیت کوین این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در صحنه ژئوپلیتیک جهان ایفا کند. در این نگاه، بیت کوین به عنوان یک راه حل درجه یک نظامی برای امنیت اطلاعات در نظر گرفته شده است. این استفاده، بسیار متفاوت از استفاده مالی امروزه است که شبکه بیت کوین دارد.
این مقاله به دست جیسون لوری تهیه شده است. او در مؤسسه فناوری ماساچوست طی یک دوره آموزشی 6 ماهه تحت حمایت وزارت دفاع، تحقیقات آکادمیک خود را انجام داده است. عنوان کامل این مقاله “نرم افزار: نظریه‌ای جدید در مورد پیش‌بینی قدرت و اهمیت استراتژیک ملی بیت کوین” است.
طبق بررسی‌های رمزارز نیوز، بیوگرافی کوتاه لوری در آمازون ادعا می‌کند که او به چندین مقام ارشد ایالات متحده در مورد سیاست‌های مرتبط با بیت کوین در دفاتر مرتبط با رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک مشاوره داده است.
اگرچه «Softwar» در بین 500 کتاب برتر فروشگاه آمازون قرار نمی‌گیرد، کاوش لوری در بیت کوین در رتبه اول در دسته ارزهای دیجیتال آمازون قرار دارد.
در این کتاب آمده است:

نکته اصلی این است که بیت‌کوین می‌تواند یک پروتکل «نرم‌افزار» یا دفاع الکترونیکی سایبری باشد، نه صرفاً یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا». در حالی که اکثر نرم افزارها فقط می‌توانند کامپیوترها را به صورت منطقی محدود کنند، بیت کوین می‌تواند کامپیوترها را از نظر فیزیکی محدود کند.

بخش قدردانی کتاب به برخی از طرفداران بیت کوین، از جمله مایکل سیلر از MicroStrategy و پیتر مک کورمک اشاره می‌کند.
همچنین، لوری در مقاله خود می‌نویسد که اگر این شبکه به عنوان یک ابزار امنیت سایبری مورد استفاده قرار گیرد، ذخایر ناکافی بیت کوین که از طرف دولت ایالات متحده نگهداری می‌شود، می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی کشور باشد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

دی‌کریپت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا