تکنولوژی

بلومبرگ تمام دستگاه‌هایی که احتمالاً هفته آینده توسط اپل معرفی می‌شود را فاش کرد

بلومبرگ تمام دستگاه‌هایی که احتمالاً هفته آینده توسط اپل معرفی می‌شود را فاش کرد

اپل قرار است سه شنبه هفته آینده (18 اردیبهشت) اولین رویداد سال 2024 خود با عنوان Let Loose را برگزار کند که انتظار می‌رود روی مدل‌های جدید آیپد تمرکز داشته باشد. حالا «مارک گرمن» گزارشگر بلومبرگ گزارش جدیدی منتشر کرده که انتظاراتش از این رویداد را شرح می‌دهد.

گرمن توضیح می‌دهد که تمرکز اصلی اپل در این رویداد حدوداً 30 دقیقه‌ای روی آیپد پرو خواهد بود. او به پشتیبانی احتمالی از MagSafe یا بهبود قابلیت‌های اتصال این دستگاه اشاره‌ای نکرده است و می‌گوید که کوپرتینویی‌ها احتمالاً آیپد پرو را با نمایشگر OLED، تراشه M4، طراحی بهبود‌یافته باریک‌تر و در همان گزینه‌های 11 و 12.9 اینچی معرفی خواهند کرد.

دستگاه دیگری که گرمن به آن اشاره کرده، آیپد ایر جدید است. او می‌گوید که اپل احتمالاً این دستگاه را به تراشه M2 مجهز خواهد کرد، اما تغییر اصلی موردانتظار برای این تبلت، اضافه‌شدن یک گزینه 12.9 اینچی جدید است. بنابراین این اولین باری خواهد بود که اپل نسخه ارزان‌تر آیپد را در یک مدل بزرگ‌تر روانه بازار می‌کند.

بلومبرگ تمام دستگاه‌هایی که احتمالاً هفته آینده توسط اپل معرفی می‌شود را فاش کرد

بخش مهم دیگر رویداد Let Loose اپل، لوازم جانبی جدید آن است. از جمله لوازم جانبی احتمالی که در این رویداد احتمالاً از آن‌ها رونمایی خواهد شد، می‌توان به یک مجیک کیبورد بادوام‌تر برای آیپد پرو OLED جدید اشاره کرد که از آلومینیوم ساخته شده است و تجربه‌ای شبیه به لپ‌تاپ برای این دستگاه به همراه خواهد داشت.

در هفته‌های گذشته نیز شایعات زیادی درباره اپل پنسل 3 وجود داشت که احتمالاً به قابلیت Find My مجهز خواهد شد و برای اولین‌بار قابلیت بازخورد هپتیکی خواهد داشت.

جالب اینجاست که گرمن برخلاف گزارش‌های قبلی، به معرفی آیفون 15 قرمز هیچ اشاره‌ای نکرده است. چه اپل از آیفون رنگی میان چرخه رونمایی کند یا نه، به نظر می رسد این شرکت برنامه ریزی بیشتری برای iPad در ماه های آینده دارد که شامل موارد زیر است:

دستگاه‌ها و ویژگی‌هایی که شانس معرفی آن‌ها توسط اپل کم است

بلومبرگ تمام دستگاه‌هایی که احتمالاً هفته آینده توسط اپل معرفی می‌شود را فاش کرد

در نهایت، گرمن به موارد دیگری اشاره کرده است که اپل احتمالاً در اواخر سال جاری به آن‌ها خواهد پرداخت:

  • ویژگی‌های هوش مصنوعی: به گفته گرمن، اپل این ویژگی‌ها را تا زمان WWDC در ماه ژوئن که در آن iPadOS 18 پیش‌نمایش می‌شود، رسماً رونمایی نخواهد کرد.
  • آیپد ارزان‌تر: ظاهراً اپل در حال کار روی نسخه ارزان‌تری از نسل دهم آیپد است که سال 2022 معرفی شد. مدل فعلی 449 دلار است که احتمالاً کنار گذاشته خواهد شد و مدل بازطراحی‌شده با قیمت پایین‌تری معرفی می‌شود. اما گرمن می‌گوید این دستگاه «حداقل تا پایان سال انتظار نمی‌رود که معرفی شود.»
  • نسل هفتم آیپد مینی: گفته می‌شود که آیپد مینی جدیدی با عملکرد بهتر به لطف تراشه سریع‌تر در دست تولید است، اما قرار نیست هفته آینده معرفی شود.
  • مک‌های جدید: در حالی که مدل‌های جدید آیپد پرو ممکن است دارای تراشه M4 باشند، (پردازنده‌ای که بعداً به مک خواهد آمد) اما اپل هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از مدل‌های جدید مک در رویداد «Let Loose» ندارد.
  • نسل چهارم ایرپاد: گفته می‌شود این ایرپادها در پاییز و همراه با سری آیفون 16 عرضه خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا