مدیرعامل CrowdStrike: مشکل شناسایی شده و هیچ حمله سایبری رخ نداده است
مدیرعامل CrowdStrike: مشکل شناسایی شده و هیچ حمله سایبری رخ نداده است
صبح امروز هزاران دستگاه ویندوزی در سراسر جهان بهدلیل بهروزرسانی معیوب شرکت امنیت سایبری CrowdStrike با اختلال مواجه شدند. «جورج کورتز»، مدیرعامل CrowdStrike، در پی این حادثه اعلام کرده که هیچ حمله سایبری در کار نبوده است. او همچنین ادعا کرده که مشکل «شناسایی شده و راهحلی برای آن به کار گرفته شده است».
مدیرعامل Crowdstrike در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
«CrowdStrike بهطور فعال درحال همکاری با مشتریانی است که تحت تأثیر مشکل بهروزرسانی هاستهای ویندوزی قرار گرفتهاند. هاستهای مک و لینوکس با مشکلی مواجه نشدهاند. همچنین این یک حادثه امنیتی یا حمله سایبری نبوده است.»
شناسایی مشکل بهروزرسانی Crowdstrike
او در ادامه پست خود میگوید:
«مشکل شناسایی شده، جدا شده و راهحلی برای برطرفکردن آن بهکار گرفته شده است. ما به ارائه بهروزرسانی کاملی در وبسایت خود ادامه خواهیم داد. همچنین به سازمانها توصیه میکنیم که از طریق کانالهای رسمی با نمایندگان CrowdStrike در ارتباط باشند. تیم ما بهطور کل تلاش دارد تا امنیت و ثبات مشتریان CrowdStrike را تضمین کند.»
مشکل مذکور، بانکها، خطوطهوایی، رسانهها، سوپرمارکتها و بسیاری از کسبوکارهای دیگر را تحت تأثیر قرار داده است. شبکه خبری اسکای نیوز هم ازجمله شرکتهایی بود که برنامههای آن برای چندین ساعت کاملاً قطع بود.
فعالیت Ryanair که از بزرگترین خطوط هوایی اروپا است، اداره هوانوردی فدرال ایالاتمتحده و فرودگاه برلین نیز تحت تأثیر این مشکل برای چندین ساعت با اختلال همراه بود. طبق گزارشهای منتشرشده، در برخی فرودگاهها از تخته وایتبرد برای نمایش اطلاعات پروازها استفاده شده است یا حتی بلیطهای پرواز بهصورت دستنویس تحویل مسافران شده بودند!
برخی کارشناسان از مشکل امروز بهعنوان بزرگترین اختلال حوزه IT در تاریخ یاد کردهاند.