رمز ارز

کوین‌بیس با شکایت دسته‌جمعی دیگری روبرو شد! فعالیت این صرافی غیرقانونی است؟

کوین‌بیس با شکایت دسته‌جمعی دیگری روبرو شد! فعالیت این صرافی غیرقانونی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی کوین‌بیس با اتهام فریب سرمایه‌گذاران به خرید اوراق بهادار روبرو شده است. طبق گزارش‌ها، یک شکایت دسته‌جمعی توسط گروهی از مشتریان کوین‌بیس تنظیم شده و ادعا می‌کند مدل کسب‌وکار این صرافی غیرقانونی بوده است.

شاکیان این پرونده که توسط شرکت حقوقی Scott+Scott نمایندگی می‌شوند، ادعا می‌کنند که فروش دارایی‌های دیجیتال توسط کوین‌بیس از بدو تاسیس این شرکت، قوانین اوراق بهادار ایالتی را نقض کرده است.

آن‌ها توکن‌هایی مانند سولانا (SOL)، نیر پروتکل (NEAR)، دیسنترالند (Decentraland)، الگوراند (Algorand)، یونی‌سواپ (UNI)، تزوس (XTZ) و استلار لومنز (XLM) را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده‌اند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

به گفته شاکیان، کوین‌بیس در توافقنامه کاربری خود اذعان کرده که یک «کارگزار اوراق بهادار» است و دارایی‌های دیجیتال را به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری یا سایر اوراق بهادار به فروش می‌رساند.

شاکیان خواستار ابطال کامل معاملات، خسارت قانونی و توقف فعالیت کوین‌بیس از طریق محاکمه هستند. این شکایت شبیه به پرونده دیگری است که پیش‌تر ادعا می‌کرد فروش اوراق بهادار توسط کوین‌بیس به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است.

کوین‌بیس پیش‌تر استدلال کرده بود که فروش ثانویه دارایی‌های دیجیتال، الزامات معاملات اوراق بهادار را برآورده نمی‌کند و ارتباط مقررات اوراق بهادار را با این نوع معاملات زیر سوال برده بود. کوین‌بیس همچنین در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه مبنی بر ادامه پرونده، تقاضای تجدیدنظر کرده است.

علی‌رغم این چالش‌های حقوقی، کوین‌بیس توانست در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به درآمد کل ۱.۶ میلیارد دلاری و درآمد خالص ۱.۲ میلیارد دلاری دست یابد. همچنین، سود تعدیل شده این صرافی در این دوره، به ۱ میلیارد دلار رسید.

در همین حال، میشابور (Mishaboar)، توسعه‌دهنده دوج‌کوین، نگرانی‌هایی را درباره حریم خصوصی در اکوسیستم کوین‌بیس، شامل کیف پول کوین‌بیس و این صرافی، مطرح کرده است.

به گفته وی، با اتصال این کیف پول به حساب کاربری مرتبط، ناشناس بودن کاربران به طور کامل از بین می‌رود و تراکنش‌های آن‌ها در سراسر چندین بلاکچین قابل ردیابی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا