رمز ارز

بحران مسکن به متاورس رسید!

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به لطف کاهش شدید قیمت زمین‌های مجازی در سال ۲۰۲۲، به دلیل کاهش علاقه کاربران و بازار خرسی ارزهای دیجیتال، بخش متاورس شاهد بحران مسکن است.
داده‌های پلتفرم WeMeta نشان می‌دهند که پروژه‌های متاورسی ساخته‌شده بر بستر بلاکچین اتریوم، از جمله سندباکس و دیسنترالند، شاهد کاهش قابل‌توجهی در ارزش‌گذاری و سایر معیارهای کلیدی بوده‌اند. به گزارش این پلتفرم، در حالت کلی، میانگین قیمت هر قطعه زمین مجازی در شش پروژه بزرگ متاورسی اتریوم از حدود ۱۷ هزار دلار در ماه ژانویه به حدود ۲،۵۰۰ دلار در ماه آگوست کاهش یافته که نشان‌دهنده یک افت ۸۵ درصدی است.
در همین حال، متوسط حجم معاملات هفتگی که نشان‌دهنده ارزش زمین‌های مبادله‌شده است، از اوج ۱ میلیارد دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ به تقریباً ۱۵۷ میلیون دلار در آگوست ۲۰۲۲ رسیده است. همچنین، ارزش بازار توکن‌های متاورسی نیز بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است.
این کسادی بازار زمین در متاورس در حالی رخ داده که به گزارش شرکت McKinsey، شرکت‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سرمایه‌گذاران خصوصی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه را بین ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۲، به بخش متاورس تزریق کرده‌اند که در مقایسه با کل سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این بخش در سال ۲۰۲۱، دو برابر بیشتر است. شرکت McKinsey همچنین پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار املاک مجازی در متاورس تا سال ۲۰۳۰ میلادی، به ۵ تریلیون دلار برسد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا