عمومی

اپل از رتبه اول بازار موبایل چین به رتبه پنجم سقوط کرد

اپل از رتبه اول بازار موبایل چین به رتبه پنجم سقوط کرد

شرکت تحلیلی کانالیس جدیدترین گزارش خود را از بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرد که در آن، اپل بدترین عملکرد را بین پنج برند برتر داشته است.

هواوی پس از ۱۳ فصل عملکرد ضعیف، با تصاحب ۱۷ درصد سهم بازار چین، به جایگاه نخست بازگشت. این غول فناوری چینی موفق شد ۱۱٫۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کند و بخشی از این موفقیت را مدیون سری محبوب میت و نوا است.

درهمین حال، اوپو با تکیه بر عملکرد قدرتمند سری Reno 11 به رتبه‌ی دوم صعود کرد و توانست ۱۰٫۹ میلیون دستگاه عرضه کند. آنر، ویوو و اپل در این فصل، همگی با افت فروش مواجه شدند و به‌ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

نمودار فروش پنج برند برتر گوشی هوشمند در چین

Canalys

طبق گزارش کانالیس، فروش گوشی آنر در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ به ۱۰٫۶ میلیون دستگاه رسید و این یعنی ۱۶ درصد سهم بازار چین را در اختیار دارد که درمقایسه‌با سال قبل نشان‌دهنده‌ی رشد ۹ درصدی است.

ویوو با عرضه‌ی ۱۰٫۳ میلیون گوشی هوشمند و سهم ۱۵ درصدی، رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داد. اپل بیشترین افت را میان پنج برند برتر تجربه کرد و با عرضه‌ی ۱۰ میلیون گوشی آیفون و سهم ۱۵ درصدی، از رتبه اول به رتبه پنجم سقوط کرد. سهم این شرکت نسبت‌به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

فروش گوشی‌ هواوی نسبت‌به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است. پرچمدار جدید این شرکت یعنی میت ۶۰ پرو 5G، از پردازنده‌ی ۷ نانومتری ساخت چین استفاده می‌کند که برای بازار داخلی طراحی شده است.

هواوی اخیراً پرچمداران جدید خود یعنی سری پیورا ۷۰ را معرفی کرده است و به‌دلیل اینکه نمی‌تواند از اندروید و سرویس‌های موبایل گوگل استفاده کند، سیستم‌عامل اختصاصی خود را با نام HarmonyOS توسعه داده و گسترش این پلتفرم، دوقطبی سنتی اندروید و iOS را در چین شکسته است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا