رمز ارز

بازگشت بیت‌کوین به سمت ۶۰ هزار دلار؛ پیش‌بینی تحلیلگران درباره ادامه مسیر چیست؟

بازگشت بیت‌کوین به سمت ۶۰ هزار دلار؛ پیش‌بینی تحلیلگران درباره ادامه مسیر چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین (BTC) پس از سقوط هفته گذشته، تقریبا ۳ درصد افزایش داشته و به محدوده ۵۹،۱۰۰ دلار رسیده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند که نوسانات همچنان ادامه خواهند داشت؛ چراکه بازار باید در میانه سال جاری، فشار فروش ۴ میلیارد تا ۷ میلیارد دلار بیت‌کوین را جذب کند و این امر بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این فشار فروش ناشی از فروش دارایی‌های مصادره‌شده توسط دولت آلمان و بازپرداخت بدهی صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) است.

bitcoin-rebounds-towar
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین.

مارکوس تیلن، بنیانگذار ۱۰x Research، در این باره می‌گوید:

روند صعودی ممکن است برای مدتی ادامه یابد و قیمت بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار برسد، اما این رالی کوتاه‌مدت خواهد بود.

به عقیده تیلن، محدوده ۵۵۰۰۰ تا ۵۶۰۰۰ دلاری یک محدوده پایه و اساسی برای تحلیل تکنیکال بیت‌کوین است، او پیش‌بینی می‌کند قبل از رسیدن بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار، یک رالی افزایشی به سمت ۶۰ هزار دلار خواهیم داشت.

وتل لوند، تحلیلگر ارشد K۳۳ Research هم روز گذشته خاطر نشان کرد که روندهای فصلی نیز به بیت‌کوین کمک نمی‌کنند؛ زیرا سه ماهه سوم به طور تاریخی ضعیف‌ترین بازدهی را ارائه می‌دهد. از طرفی، بر اساس برآوردهای شرکت K۳۳ Research، بازار باید ۷۵ هزار تا ۱۱۸ هزار بیت کوین فروخته‌شده توسط آلمان و طلبکاران صرافی مت‌گاکس را در طول تابستان جذب کند.

bitcoin-rebounds-toward-60k
سناریوهای مختلف فروش بیت کوین توسط آلمان و طلبکاران صرافی مت‌گاکس.

از نظر لوند، این جریان فشار فروش بازار را تحت تاثیر قرار داده و شرایط تا ماه اکتبر متلاطم خواهد بود.

در طرف مقابل، دن کریپتو، تحلیلگر بازار، معتقد است که وضعیت شاخص پوئل (Puell Multiple) کف قیمت بیت‌کوین را نشان می‌دهد و سقوط هفته گذشته، پایان روند نزولی ماه ژوئن بود. این شاخص برای سنجش سودآوری ماینرها در همه قیمت‌ها و تعیین اینکه آیا بیت‌کوین بیش از حد یا کمتر از حد ارزش‌گذاری شده، استفاده می‌شود.

از لحاظ تاریخی، زمانی که این اندیکاتور کاهش می‌یابد، می‌تواند سیگنال خوبی برای معامله‌گران باشد. اکنون این شاخص در حال کاهش است و همان سناریویی را دنبال می‌کند که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ قبل از انفجار قیمت‌ها مشاهده شد.bitcoin-rebounds-toward-60k-

در حال حاضر، قیمت بیت کوین نسبت به پایین‌ترین سطح جولای، ۷ درصد افزایش داشته است. با این حال، این موضوع که آیا بیت کوین وارد روند صعودی شده یا خیر، هنوز مشخص نیست. شکستن کف قیمت ماه می و ژوئن ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار تحت کنترل فروشندگان قرار دارد.

برای تشخیص دقیق شروع روند صعودی، معامله‌گران محتاط باید منتظر بسته شدن کندل قیمت بیت‌کوین بالاتر از ۶۶ هزار دلار و ۷۲ هزار دلار بمانند. در این صورت، بیت‌کوین می تواند مجددا سطح ۷۳۸۰۰ دلار را تست کند و حتی از آن عبور نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا