رمز ارز

نگرانی کاربران از حضور NFTها در فیس‌بوک و اینستاگرام!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۲۹ آگوست، متا (Meta)، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، اعلام کرد که کاربران اکنون می‌توانند به‌سادگی و با اتصال کیف پول دیجیتال خود، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا کلکسیون‌های دیجیتالی‌شان را در این دو شبکه اجتماعی پست کنند.
در حالی‌که این اطلاعیه متا، پیروزی بزرگی برای برخی از علاقه‌مندان به دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود، اما همه کاربران از این خبر هیجان‌زده نشده‌اند. طبق گزارش‌ها، کاربران بدبین به این موضوع، در مورد امنیت و حریم خصوصی داده‌های افشاشده در هنگام اتصال کیف پول‌های دیجیتال به این شبکه‌های اجتماعی، ابراز نگرانی کرده‌اند.
برای مثال، کاربر توییتر و عضو انجمن وب 3 NPC-Picac در توییتی نوشت:

فکر نمی‌کنم سپردن کلکسیون‌های دیجیتالی برای اتصال به «متا» کار هوشمندانه‌ای باشد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

یکی دیگر از اعضای انجمن رمزارزی توییتر با نام CryptoBartender نیز نگرانی‌هایی را در مورد اینکه متا با داده‌هایی که از طریق کیف پول‌های دیجیتال به دست می‌آورد، چه کاری انجام می‌دهد، مطرح کرد و نوشت:

بنابراین، آنها می‌توانند بفهمند که کدام کیف پول‌ها متعلق به شما هستند و اطلاعات شما و فعالیت‌های رمزارزی‌تان را حفظ کنند؟

برخی از کاربران معتقدند که پیوست کردن دارایی‌های دیجیتال ارزشمند به هویت افراد، می‌تواند کاربران را به اهدافی برای کلاهبرداری و سرقت تبدیل کند. برخی دیگر نیز در مورد ارائه داده‌های شخصی بیشتر به شرکتی که سابقه طولانی در سوءاستفاده از داده‌ها و نقض حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر خود دارد، ابراز نگرانی کرده‌اند.
در اطلاعیه خود، متا اعلام کرده که افراد می‌توانند از ابزارهای این شرکت برای ایمن نگهداشتن حساب‌های خود و گزارش کلکسیون‌هایی که برخلاف دستورالعمل‌های جامعه هستند، استفاده کنند. با این حال، متا هنوز هیچ برنامه مشخصی را برای ایمن نگهداشتن اطلاعات کیف پول دیجیتالی کاربرانش به اشتراک نگذاشته است.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا