عمومی

این بازی شوتر جدید یک مزیت مهم نسبت‌ به کالاف دیوتی دارد [تماشا کنید]

این بازی شوتر جدید یک مزیت مهم نسبت‌ به کالاف دیوتی دارد [تماشا کنید]

بازی شوتر اول شخص جدید یوبی‌سافت تحت عنوان XDefiant از روش جدیدی برای شروع مسابقه استفاده می‌کند. در بسیاری از بازی‌های شوتر اول شخص مانند کال آو دیوتی، از سیستم مچ میکینگ براساس مهارت (SBMM) استفاده می‌شود؛ در حالی که XDefiant از روش دیگری برای اتصال گیمرها استفاده می‌کند.

سیستم مچ میکینگ براساس مهارت (SBMM) به یک استاندارد برای بازی‌های رقابتی تبدیل شده است. علاوه بر مجموعه‌ی محبوب کال آو دیوتی، بازی‌های Halo Infinite و Fortnite نیز از این سیستم برای برقرای تعادل استفاده می‌کنند و گیمرهایی با مهارت مشابه را در یک لابی قرار می‌دهند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی XDefiant با انتشار پستی اعلام کرد که از سیستم SBMM در بازی‌های کژوال استفاده نخواهد کرد. این تیم معتقد است که سیستم SBMM برای تجربه‌ی بازی سرگرم‌کننده و متنوع در طولانی‌مدت در حالت Casual Playlist کارآمد نخواهد بود و برای بسیاری از گیمرهایی که به دنبال رقابت شدید نیستند، تکراری و استرس‌زا محسوب می‌شود. البته سیستم SBMM در حالت Ranked Playlist که مهارت کاربران را می‌سنجد، حضور خواهد داشت.

سیستم پرحاشیه‌ی SBMM قرار نیست در بازی XDefiant استفاده شود

اسلج‌همر و بخش تحقیقات اکتیویژن در مورد نحوه‌ی شروع مسابقات رویکرد متفاوتی دارند. اکتیویژن، شرکت سازنده‌ی کال آو دیوتی، معتقد است پینگ و زمان انتظار لابی مهم‌ترین فاکتورها هستند اما میزان مهارت گیمر‌ها هم اهمیت بسیاری دارد. فاکتور‌های دیگری مانند وضعیت چت صوتی و پلتفرم بازی کاربران نیز در مچ‌میکینگ نقش ایفا می‌کنند.

اسلج‌همر به‌طور آزمایشی و بدون اطلاع کاربران تست‌هایی را برای ایجاد لابی بدون SBMM انجام داد تا بازخورد گیمرها را دریافت کند. نتیجه‌ی تحقیقات این تیم نشان داد که گیمر‌ها در مسابقه‌هایی که SBMM غیرفعال بوده است، لذت کمتری را تجربه کرده‌اند.

تیم تحقیقات اکتیویژن به این نتیجه رسید که غیرفعال بودن SBMM تأثیرات زیادی روی بازیکنان می‌گذارد و بعضی از گیمر‌های کم‌تجربه و با مهارت کمتر به علت ترس از گیمر‌های حرفه‌ای، از بازی خارج می‌شوند.

کاراکتر تفنگ به دست در بازی XDefiant

Ubisoft

اکتیویژن برای اطمینان از ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی بازی به گیمرها به ترکیبی از شاخص‌های کلیدی مانند دلتا پینگ، تعداد بازیکنان لابی، عملکرد گیمرها، زمان بازی، نرخ خروج بازیکن و زمان انتظار لابی توجه ویژه‌ای می‌کند.

اکتیویژن قبلاً در مورد شیوه‌های مچ‌میکینگ بازی‌هایش توضیحاتی ارائه نمی‌داد. اخیراً این شرکت در استفاده از سیستم مچ‌میکینگ مبتنی بر تعامل یا EBMM در بازی کال آو دیوتی مدرن وارفر ۳ متهم شده است که به ارائه‌ی توضیحات بیشتر در این مورد منجر شد.

سیستم EBMM گیمرهایی را که در بازی هزینه‌ای را پرداخت کرده‌اند و بسته‌های اسلحه و اپراتور را خریداری کرده‌اند، عامدانه به لابی‌های آسان‌تر وارد می‌کند. اکتیویژن هنوز استفاده از این سیستم را تأیید نکرده است.

هر دو تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های XDefiant و کال آو دیوتی معتقدند که تأخیر کم لابی، اولویت اول بازی‌های معمولی محسوب می‌شود؛ اما XDefiant بر این تأکید دارد که در Ranked Playlist مهارت و رتبه‌ی گیمرها از اولویت بالاتری برخوردار است.

مجموعه‌ی کال آو دیوتی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار که بازی‌هایش بیشتر از یک دهه در رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین بازی‌ها قرار داشته‌اند، به غولی بی‌شاخ‌و‌دم در صنعت بازی تبدیل شده است. باید منتظر ماند و دید که در آینده عناوینی چون XDefiant می‌توانند به سلطه‌ی طولانی‌مدت این سری محبوب خاتمه دهند یا خیر.

کاراکتر روی زمین در XDefiant

Ubisoft

با خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت، اکنون سری کال آو دیوتی و Halo Infinite در زیر یک پرچم قرار دارند و رقیب هم محسوب نمی‌شوند. XDefiant از زمان رونمایی اولیه با نام «قاتل کال آو دیوتی» شهرت یافته است؛ اما این قاتل از تأخیر‌های متعدد در زمان عرضه و ناتوانی در دریافت مجوز اجرای بازی در هر دو پلتفرم پلی استیشن و ایکس باکس رنج می‌برد.

از ویژگی‌های جالب XDefiant می‌توان به انتخاب کاراکتر‌هایی اشاره کرد که در سایر بازی‌های یوبی‌سافت حضور دارند و هر یک از آن‌ها توانایی‌های خاص خود را دارند. طبق این ویژگی، بازی XDefiant به بازی Overwatch از اکتیویژن بلیزارد شبیه است.

مجموعه‌ی کال آو دیوتی روی تیراندازی با ریتم سریع تمرکز ویژه‌ای دارد و تمامی اپراتور‌های بازی توانایی‌های یکسانی دارند. XDefiant گیم‌پلی متفاوتی دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی می‌تواند عملکرد بهتری را از خودش نشان دهد یا خیر.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا