عمومی

مردم به‌جای رومینگ به سیم‌کارت‌های مسافرتی علاقه‌مند شده‌اند

مردم به‌جای رومینگ به سیم‌کارت‌های مسافرتی علاقه‌مند شده‌اند

در دنیای امروز که فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت است، یکی از موضوعات مهم برای مسافران بین‌المللی انتخاب بین استفاده از طرح‌ رومینگ یا سیم‌کارت‌های مسافرتی است. بر‌اساس گزارشی از جونیپر، تعداد کاربران سیم‌کارت‌های مسافرتی از ۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۲۱۵ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۸ افزایش خواهد یافت.

در سال ۲۰۲۴، مشترکان موبایل به‌طور متوسط برای هر گیگابایت داده در طرح‌های رومینگ مبلغ ۸٫۵۷ دلار پرداخت کرده‌اند. در‌مقابل، کاربران سیم‌کارت‌ مسافرتی ۵٫۵ دلار برای هر گیگابایت هزینه می‌کنند. این یعنی صرفه‌جویی ۳۵ درصدی برای مسافران بین‌المللی است.

در بعضی از کشورها، هزینه‌ی متوسط طرح رومینگ بین‌المللی ممکن است حدود ۱۰۰ دلار برای ۵ گیگابایت باشد؛ درصورتی‌که همان مقدار اینترنت در سیم‌کارت‌های مسافرتی، ۱۶ دلار هزینه خواهد داشت.

تهیه‌ی سیم‌کارت‌های مسافرتی در اکثر کشورها بسیار آسان است. تنها کاری که مردم لازم است انجام دهند، دانلود پروفایل eSIM از یکی از ارائه‌دهنده‌های خدمات سیم‌کارت‌های مسافرتی مانند شرکت Airalo است. پس از فعال‌سازی، گوشی به‌طور خودکار به شبکه‌های محلی پشتیبانی‌شده متصل می‌شود.

کاربران با انتخاب سیم‌کارت‌های مسافرتی محدود به یک اپراتور نخواهند بود و می‌تواند بین چندین ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی، مناسب‌ترین آن‌ها را براساس شرایط خود انتخاب کنند.

فراموش نکنید که هزینه‌های یادشده براساس متوسط قیمت در کشور‌های بزرگ و اقتصادی دنیا اعلام شده‌اند و ممکن است براساس موقعیت جغرافیایی، این قیمت‌ها متفاوت باشند؛ به‌طوری‌که انتخاب یک طرح رومینگ مناسب‌تر از سیم‌کارت‌های مسافرتی به ‌ظر برسد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا