عمومی

سامسونگ سفارش مهمی برای تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا دریافت کرد

سامسونگ سفارش مهمی برای تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا دریافت کرد

سامسونگ به‌دنبال افزایش درآمد خود از بخش نیمه‌هادی است تا بتواند افت فروش ناشی از رکود در بازار رم را جبران کند. غول کره‌ای باید سفارش‌های زیادی را به‌دست آورد تا به این هدف دست یابد.

سامسونگ روی راهکارهای پکیجینگ تراشه‌های هوش مصنوعی تمرکز کرده تا سفارش‌هایی از شرکت‌های فعال در این زمینه‌ دریافت کند. انویدیا که بی‌تردید یکی از بازیگران مهم‌ صنعت محسوب می‌شود، سفارش جدید خود را به سامسونگ داده است.

سفارش انویدیا به فناوری پکیجینگ 2.5D مربوط است که سامسونگ آن را I-Cube می‌نامد. کره‌ای‌ها این فناوری را در سال ۲۰۲۱ معرفی کردند. پکیجینگ 2.5D امکان می‌دهد که واحدهای CPU ،GPU و NPU و چیپلت‌های رم پهن‌باند (HBM) به‌صورت افقی روی یک پل اتصال‌دهنده‌ی سیلیکونی (Interposer) قرار گیرند.

hbm2

پکیجینگ 2.5D باعث می‌شود تراشه‌های چندگانه در قالب یک تراشه‌ی واحد عمل کنند. سامسونگ گفته است که این فناوری در ساخت تراشه‌های با عملکرد بالا برای 5G و هوش مصنوعی و دیتاسنترها استفاده خواهد شد.

گزارش‌ شده است که سامسونگ فناوری پکیجینگ خودش را برای تولید پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا ارائه خواهد داد که شامل چهار ماژول HBM می‌شود و امکان ارتقا به ۸ ماژول را نیز دارد. تیم سبز قبلاً درباره‌ی برتری تراشه‌های HBM سامسونگ سخنان زیادی گفته است؛ بنابراین، روی‌آوردن انویدیا به فناوری سامسونگ شگفت‌آور نیست.

پردازنده‌های H100 و A100 انویدیا با فناوری پکیجینگ 2.5D شرکت TSMC ساخته می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که خط‌تولید تایوانی‌ها برای سفارش‌های انویدیا کافی نبوده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا