بازی

اپل قیمت‌های App Store را در چندین کشور از اکتبر افزایش می‌دهد

اپل قیمت‌های App Store را در چندین کشور از اکتبر افزایش می‌دهد

اپل اعلام کرده که از روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) قیمت‌های App Store خود را در مناطق مختلفی – از جمله هر کشوری که از یورو استفاده می‌کند، به استثنای بریتانیا در حال حاضر – افزایش خواهد داد.

طبق یک به‌روزرسانی به اشتراک‌ گذاشته‌شده برای توسعه‌دهندگان که توضیحی برای افزایش قیمت قریب‌الوقوع ارائه نشده، اپل اعلام کرد این حرکت بر تمام سطوح نمودار قیمت‌گذاری اپ استور در مناطق زیر تاثیر خواهد گذاشت: شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره جنوبی، سوئد، ویتنام و تمام مناطقی که از واحد پول یورو استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟روی توزیع‌های لینوکسی هم می‌توان بازی کرد
چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟

هنگامی که تغییرات قیمت‌گذاری در ۵ اکتبر اعمال شود، اقلام اپ استور که قبلا ۰.۹۹ یورو قیمت داشتند، به عنوان مثال، به ۱.۱۹ یورو افزایش می‌یابند، در حالی که برنامه‌هایی که قبلاً ۹.۹۹ یورو قیمت داشتند، به ۱۱.۹۹ یورو افزایش خواهند یافت. با این حال، توسعه‌دهندگان App Store که سرویس اشتراکی ارائه می‌دهند، این گزینه را خواهند داشت که قیمت‌ها را برای مشترکین موجود حفظ کنند.

پس از اخبار امروز، تیم سوئینی، منتقد اپ استور و مدیر عامل اپیک گیمز این اقدام را در توییتر محکوم کرد و نوشت:

این امر قدرت قیمت‌گذاری انحصاری اپل و همچنین رویه به ندرت مورد بحث آن‌ها در اصلاح نسبت قیمت اپلیکیشن‌ها در مناطق مختلف را نشان می‌دهد: توسعه‌دهندگان قیمت ایالات متحده را انتخاب می‌کنند، سپس اپل به طور یکجانبه قیمت را در تمام مناطق دیگر تعیین می‌کند.

اپل

سوئینی ادامه داد:

در مقام مقایسه با فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز، توسعه‌دهندگان استراتژی‌های قیمت‌گذاری منطقه‌ای خود را در پاسخ به رقابت محلی و شرایط بازار متفاوت در دسته‌های تخصصی بازی‌ها و برنامه‌ها انتخاب می‌کنند.

البته شرکت اپیک گیمز همچنان در یک کشمکش حقوقی با اپل بر سر شیوه‌های فروشگاهش قرار دارد. زمانی که اپیک عمدا مکانیسم‌های پرداخت اجباری قراردادی اپ استور را در بازی فورتنایت iOS دور زد، سازنده آیفون مانع از توزیع این بازی در دستگاه‌هایش شد.

سپس اپیک یک پرونده ضد انحصار علیه اپل آغاز کرد، اما نتوانست ثابت کند که اپل انحصار تک قطبی (Monopoly) خود را طبق قوانین ضدانحصار در اختیار دارد. قرار است در ماه آینده به محکمه‌ی استیناف رسیدگی شود.

مطلب پیشنهادی:اپیک گیمز در این ماه ۱۵ بازی رایگان ارائه خواهد کردهمچنین یک بازی مرموز رایگان در هفته آینده اعلام خواهد شد
اپیک گیمز در این ماه ۱۵ بازی رایگان ارائه خواهد کرد


ویجی‌لاگ پلاسلو رفتن جی تی ای 6 و تریلر جدید گاد آو وار رگناروک

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا