تکنولوژی

زمان برگزاری رویداد ChatGPT اعلام شد؛ منتظر موتور جستجو نباشید

زمان برگزاری رویداد ChatGPT اعلام شد؛ منتظر موتور جستجو نباشید

روز گذشته، رویترز در گزارشی گفته بود که OpenAI احتمالاً دوشنبه این هفته و یک روز قبل از برگزاری کنفرانس I/O گوگل، از موتور جستجوی ChatGPT رونمایی می‌‌کند. حالا با اعلام رسمی زمان برگزاری این رویداد، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI ادعای معرفی موتور جستجو را رد کرده است و می‌گوید که روز دوشنبه به‌روزرسانی‌های جدیدی برای ChatGPT و GPT-4 معرفی خواهند شد که «جادویی» هستند.

مدیرعامل OpenAI با ارسال یک پست جدید در ایکس نوشت:

«نه GPT-5 و نه یک موتور جستجو، اما ما سخت روی چیزهای جدیدی کار کرده‌ایم که فکر می‌کنیم مردم آن‌ها را دوست خواهند داشت! برای من مثل جادو است.»

همچنین حساب رسمی OpenAI در ایکس از برگزاری این رویداد در ساعت 20:30 روز دوشنبه به وقت ایران خبر داده است که در آن، به‌روزرسانی‌های ChatGPT و GPT-4 نمایش داده خواهند شد.

رد احتمال معرفی موتور جستجوی ChatGPT

زمان برگزاری رویداد ChatGPT اعلام شد؛ منتظر موتور جستجو نباشید

روز گذشته، شایعات زیادی درباره احتمال معرفی قابلیت جستجوی ChatGPT در روز دوشنبه منتشر شد و حالا پست‌های ارسالی توسط آلتمن و OpenAI رسماً آن‌ها را رد کرده‌اند. البته این استارتاپ تحت حمایت مایکروسافت احتمالاً همچنان روی محصول مرتبط با جستجوی خود کار می‌کند که اما در زمان دیگری شاهد معرفی آن خواهیم بود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، محصول مذکور احتمالاً توانایی جستجو در وب و ارائه منابع مربوطه در نتایج خود را خواهد داشت. همچنین گفته شده که قابلیت جستجوی ChatGPT ممکن است از Bing مایکروسافت پشتیبانی کند. علاوه‌براین، ظاهراً OpenAI به‌طور فعال درحال استخدام مهندسان گوگل برای توسعه محصول خود بوده است.

زمان برگزاری رویداد ChatGPT اعلام شد؛ منتظر موتور جستجو نباشید

در مورد GPT-5، جانشین مدل زبانی بزرگ GPT-4، قبلاً گزارش شده بود که انتظار می‌رود این مدل امسال عرضه شود و احتمالاً در تابستان شاهد آن خواهیم بود. نکته قابل توجه دیگر اینکه سه‌شنبه همین هفته، گوگل کنفرانس سالانه I/O خود را برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در آن از چندین محصول مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا