عمومی

موقعیت شغلی یکی از ارشدترین مدیران هواوی تغییر کرد

موقعیت شغلی یکی از ارشدترین مدیران هواوی تغییر کرد

به‌گفته‌ی دو منبع مطلع، یو چنگدونگ که قبلاً مدیرعامل تیم محصولات مصرفی هواوی بود اکنون به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی این واحد فعالیت خواهد کرد. طبق اعلام یکی از منابع، تغییر در نقش چنگ‌دونگ هفته‌ی گذشته به صورت داخلی اعلام و بلافاصله اجرایی شد.

چنگ‌دونگ از سال ۲۰۱۲ ریاست واحد محصولات مصرفی هواوی را برعهده داشت؛ بخشی که شامل کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز می‌شود. ظاهراً نقش یو به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی تیم خودرو هواوی، بدون تغییر باقی مانده است؛ واحدی که غول فناوری چینی قصد دارد آن را به شرکت جدیدی تبدیل کند.

منابع آگاه به رویترز اعلام کرده‌اند در اطلاعیه‌ی داخلی هواوی هیچ اشاره‌ای به دلیل تغییر نقش یو چنگ‌دونگ نشده است. انتظار می‌رود او به‌عنوان مدیرعامل، مسئولیت استراتژی کسب‌وکار محصولات مصرفی هواوی را بر عهده بگیرد و به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره، امور اداری ازجمله منابع انسانی را مدیریت کند.

چنگ‌دونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین مدیران اجرایی هواوی محسوب می‌شود. او در رویدادهای مهم سخنرانی می‌کند و برای معرفی محصولات و نوآوری‌های شرکت با وبلاگ‌نویسان چینی همکاری گسترده‌ای داشته است.

چنگ‌دونگ در تولید خودرو الکتریکی شاسی‌بلند Aito M7 نقش اساسی داشته است؛ محصولی که با همکاری Seres Group ساخته شد.

ایالات‌ متحده از سال ۲۰۱۹ با واردکردن اتهامات امنیتی به هواوی، دسترسی این شرکت را به فناوری‌های آمریکایی محدود کرده است؛ باوجوداین، هواوی سال گذشته سریع‌ترین رشد خود را در چهار سال اخیر تجربه کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا