رمز ارز

بازگشت امید به بازار بیت کوین؛ جذب سرمایه توسط ETFها از سر گرفته شد!

بازگشت امید به بازار بیت کوین؛ جذب سرمایه توسط ETFها از سر گرفته شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در حال احیای مجدد است. در همین راستا، دومین روز متوالی جریان مثبت سرمایه به این صندوق‌ها، به ارزش ۲۱۷ میلیون دلار، به ثبت رسیده است.

این افزایش، تغییر قابل توجهی نسبت به هفته‌های گذشته محسوب می‌شود؛ زیرا از اواسط ماه مارس شاهد کاهش فعالیت سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بودیم.

صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) برای دومین روز متوالی موفق به ثبت جریان مثبت سرمایه شد و ۳.۹ میلیون دلار جذب کرد. به نظر می‌رسد که روند خروج سرمایه از این صندوق پس از مدتی طولانی به پایان رسیده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

صندوق IBIT شرکت بلک‌راک (BlackRock) نیز پس از رکود یک هفته‌ای، برای دومین روز متوالی شاهد ورود ۲۱.۵ میلیون دلار سرمایه بود. صندوق شرکت فیدلیتی (Fidelity) نیز با جذب ۹۹.۲ میلیون دلار از پیشتازان بازار در این زمینه بود.

سایر ارائه‌دهندگان صندوق ETF بیت کوین مانند بیت‌وایز (Bitwise)، آرک (ARK)، اینوسکو (Invesco)، فرانکلین (Franklin) و ون‌اک (VanEck) نیز شاهد ورود سرمایه بودند. این موضوع نشان‌دهنده بهبودی و افزایش مجدد علاقه سرمایه‌گذاران به صندوق‌های ETF‌ بیت‌کوین است.

اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، در مورد این پدیده می‌گوید:

این اولین بار است که تمامی صندوق‌ها ورود سرمایه را تجربه می‌کنند. رفتار سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها بسیار بالغانه به نظر می‌رسد. ۹۵ درصد این سرمایه‌گذاران در طول دوران نزول قیمت، سهام خود را حفظ کرده‌اند. آیا دفعه بعد هم همین اتفاق خواهد افتاد؟ مشخص نیست، اما سابقه نشان می‌دهد که احتمال بالایی برای تکرار این وضعیت وجود دارد. تنها یک چیز ثابت است؛ ارزش خالص این صندوق‌ها همواره رو به رشد خواهد بود.

آدام بلومبرگ، یکی از بنیانگذاران اینتراکسیس (Interaxis) نیز دیدگاه بلندمدت و انعطاف‌پذیری سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات را ستایش کرد.

در این میان، سرمایه‌گذاری اخیر ۶۸ میلیون دلاری شرکت های‌تاور (Hightower) در صندوق‌های ETF بیت کوین نشان‌دهنده پذیرش این محصولات از سوی موسسات مالی بزرگ است که به خوش‌بینی در مورد آن‌ها دامن زده است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین در محدوده ۶۴ هزار دلار معامله می‌شود که در مقایسه با یک هفته گذشته، بیش از ۴ درصد رشد دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا