بازی

اقتباسی علمی تخیلی از هزار و یک شب توسط دیزنی ساخته می‌شود

اقتباسی علمی تخیلی از هزار و یک شب توسط دیزنی ساخته می‌شود

کمتری کسی است که با نام هزار و یک شب (One Thousand and One Nights) آشنا نباشد و اکنون دیزنی قصد دارد یک اقتباس علمی تخیلی از آن را بسازد. 

آرش عامل (Arash Amel)، فیلم‌نامه نویس ولزی-ایرانی، روی داستان این اقتباس کار می‌کند. ما با یک فیلم لایو اکشنِ اورجینال و جدید طرف هستیم که با دیگر آثار ساخته شده براساس هزار و یک شب، ارتباطی ندارد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این فیلم منتشر نشده ولی شاید این پروژه تنها در انحصار دیزنی پلاس قرار داشته باشد. 

مطلب پیشنهادی:نگاهی به انیمیشن Turning Red – اثر جدید پیکسارپیکسار، موشکافانه به موضوع بلوغ زنان پرداخته است
نگاهی به انیمیشن Turning Red – اثر جدید پیکسار

هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های متفاوت بوده و علاءالدین هم جزئی از این کتاب است. تاکنون آثار لایو اکشن و انیمیشنی زیادی از علاءالدین ساخته شده‌اند که آخرین آن‌ها مربوط به فیلم سال ۲۰۱۹ با بازی ویل اسمیت، نائومی اسکات (Naomi Scott) و منا مسعود (Mena Massoud) است.

هزار و یک شب

 هنوز مشخص نیست که دیزنی قصد دارد این اقتباس علمی تخیلی را با کدام داستان از One Thousand and One Nights بسازد. باید اشاره کنیم که این شرکت برای فیلم Rise (انحصاری دیزنی پلاس) نیز با آرش عامل همکاری کرده و نتیجه کار اثری تحسین شده بود. از دیگر آثاری این فیلم‌نامه نویس می‌توان به The Titan با بازی سم ورتینگتون اشاره کرد.

عامل در حال حاضر روی چند پروژه دیگر نیز کار می‌کند که بد نیست به آن‌ها هم اشاره‌ای داشته باشیم. او تهیه کننده و نویسنده فیلم‌نامه Fred & Ginger برای آمازون است و روی Snafu (پروژه مشترک جکی چان و جان سینا) هم کار می‌کند. فیلم‌نامه جدیدترین ساخته گای ریچی به نام The Ministry Of Ungentlemanly Warfare نیز به قلم آرش عامل است.

مطلب پیشنهادی:lastech سینما: نقد انیمیشن Ice Age Adventures Of Buck [تماشا کنید]
lastech سینما: نقد انیمیشن Ice Age Adventures Of Buck [تماشا کنید]


معرفی ویدئویی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا