رمز ارز

افت ناگهانی قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال؛ علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز چهارشنبه، ۳۰ فروردین، بازار ارزهای دیجیتال فروش قابل‌توجهی را تجربه کرد که در نتیجه آن، بیش از ۱۶۰ میلیون دلار دارایی رمزارزی طی یک ساعت و ۲۵۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شد. بر اساس داده‌های پلتفرم Coinglass، بزرگترین سفارش لیکوییدشده مربوط به جفت ارز BTC/USDT در صرافی بایننس به ارزش تقریبی ۳ میلیون دلار بود.
به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین ۵ درصد کاهش یافت و به ۲۹ هزار دلار رسید. البته در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین کمی بهبود یافته و به ۲۹،۲۸۰ دلار رسیده است. قیمت اتریوم نیز به شدت و با یک افت ۶ درصدی، به زیر سطح ۲ هزار دلار سقوط کرد. آلت کوین برتر بازار در حال حاضر در محدوده قیمتی ۱،۹۸۰ دلار معامله می‌شود.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

سایر آلت‌ کوین‌ها نیز شاهد افت قابل‌توجه قیمت خود بودند و در نتیجه، ارزش کلی بازار رمزارزها با یک افت ۳٫۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، اکنون به ۱٫۲۳ تریلیون دلار رسیده است.
بازارهای سهام جهانی پس از آن که بانک مرکزی انگلستان و بانک مرکزی اروپا افزایش بیشتر نرخ بهره را برای کاهش تورم به زیر نرخ‌های هدف در نظر گرفتند، سقوط کردند. از آنجایی که مقامات فدرال رزرو ایالات متحده نیز از نرخ نهایی بالاتری بین ۵٫۵۰ تا ۵٫۷۵ درصد و افزایش ۲۵ واحدی دیگر در ماه می حمایت می‌کنند، معامله‌گران در حال اتخاذ رویکرد محتاطانه‌تری هستند.
بر اساس داده‌های موجود، شاخص دلار آمریکا (DXY) عملاً به ۱۰۲ صعود کرد که باعث افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال شد. در این میان، مایکل ون ده پوپه، تحلیلگر معروف رمزارزها، به اصلاح عمیق در بازارها اشاره کرده است؛ چون بیت کوین نتوانسته محدوده ۲۹،۷۰۰ تا ۲۹،۸۰۰ دلار را حفظ کند.

منبع

کوین‌گیپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا